نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در قاره آفریقا

یکشنبه, 25 تیر 1402 17:43 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

در سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا مردم زیمبابوه با شور و علاقه‌ با در دست داشتن تصویر سردار سلیمانی به استقبال حجت‌الاسلام رئیسی رفتند و ارادت خود را به انقلاب اسلامی و مردم ایران نشان دادند. این موضوع مصداق نفوذ معنوی انقلاب اسلامی ایران در قاره آفریقا و در میان مردم ستم دیده آن است.

به گزارش خط هشت، پوریا کریم‌پور؛ «ارتباط ما با قاره آفریقا، مثل ارتباط با کشور‌های قاره آسیا و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد و نباید ارتباط با این قاره که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود.» این بخشی از سخنان رئیس جمهور کشورمان در بازگشت به کشور است، موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو دهه گذشته بارها خطاب به دولتمردان وقت متذکر شده بودند.

در جهان چند قطبی امروز که هژمونی آمریکا بیش از هر زمان دیگر خدشه‌دار شده است، قطب‌های متعدد و متکثر قدرت در مناطق مختلف جهان روبه ظهور هستند، از جمله جبهه مقاوت اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران که پیرو اندیشه‌های ایدئولوژیک خود متأثر از انقلاب اسلامی ایران در مسیر استقلال، آزادی و بازگشت شکوه تمدن اسلامی کوشش می‌کند.

تفکر آخرالزمانی شیعی و منبعث از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) که محور دفاع مقدس ملت ایران در نبرد با تمام شرق و غرب عالم بود، امروزه فرزندانی همچون حزب‌الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله، حشدالشعبی و ... را به نحوی پرورش داده است که هر کدام مولفه قدرتی برای جهان اسلام در تقابل با امپریالیسم آمریکا محسوب می‌شوند.

مردم منطقه خاورمیانه به این باور قلبی رسیده‌اند که تنها مسیر امنیت در شرایطی که داعش فجیع‌ترین جنایات بشری را در این منطقه مرتکب شده است، مقاومت است، مقاومتی از جنس عاشورا که بر هر توطئه و قدرت مادی پیروز می‌شود، اتکاء به ظرفیت‌های درونی کشورهای اسلامی و تلاش شبانه‌روزی برای اعتلای جهان اسلام تنها راهی است که نجاتبخش مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و .... از توطئه امپریالیسم غرب است.

این باور امامین انقلاب اسلامی که «ما می‌توانیم» را باید سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم تا اعتماد به نفس و شکوفایی ظرفیت‌های دورنی جهان اسلامی متجلی شود، به نحوی کارآمدی خود را نشان داده است که فقط یک دستاورد دفاعی جمهوری اسلامی ایران همه معادلات نظامی، سیاسی و بین‌المللی را در جبهه اوکراین دگرگون کرده است.

حُکما و نیاکان با خرد ما همواره بر این مهم تأکید داشته‌اند که خنده به شیطان و کرنش در مقابل او چیزی جزء یأس، ناامیدی و شکست در پی نخواهد داشت و چه خوش گفت حکیم سنایی غزنوی که «کد برهان خدای تو را بس است»، در سال‌های گذشته که اندیشه‌ای غلط مبنی بر تعامل صددرصدی با غرب بدون توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های طلایی در آمریکای لاتین و آفریقا مسیر سیاست خارجی متوازن کشور را منحرف کرد، جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از فرصت‌های بالفعل غفلت کرد.

اما طی دو الی سه سال اخیر کشور به خوبی پیرامون بیانات و فرامین امام خامنه‌ای توانسته است در اجرای سیاستی درست و اصولی روابط را با کشورهایی همچون کنیا، زیمبابوه، ونزوئلا و ... گسترش دهد، همین رویکرد صحیح سبب شده است تراز تجاری تغییرات خارق‌العاده‌ای داشته باشد.

نکته جالب آنکه در سفر آقای رئیس جمهور به قاره آفریقا شاهد بودیم جوانان و مردم زیمبابوه با چه شور و علاقه‌ای همراه با تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استقبال حجت‌الاسلام رئیسی رفتند و ارادت خود را به انقلاب اسلامی و مردم ایران نشان دادند. این مهم را به جرات می‌توان مصداق نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا و در میان مردم ظلم‌دیده آن دانست.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 114 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family