نقش سپاه در تامین امنیت ملی و منطقه‌ای

دوشنبه, 03 بهمن 1401 15:34 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

اقدامات خصمانه و مغرضانه غربی‌ها علیه سپاه، این نهاد انقلابی را در انجام ماموریت‌هایی چندگانه خود در جهت برقراری امنیتی پایدار در جمهوری اسلامی ایران و منطقه مایوس نخواهد کرد.

 

به گزارش خط هشت، سیروس فتح‌اله؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ نیرویی که در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج داده است که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پس از گذشت دو سال از تشکیل این نهاد انقلابی، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تک تک فتنه‌‌هایی که توسط گروهک‌ها و افراد ضد انقلاب و معاند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا شده بود را خنثی کرده و در جنگ تحمیلی رژیم بعث نیز خوش درخشیده است. این نهاد انقلابی بلافاصله پس از پایان جنگ تحمیلی، وارد عرصه سازندگی شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگترین طرح‌های عمرانی کشور را با دقت و مهارت طراحی و اجرا کرد.

همزمان با اجرای طرح‌های بزرگ از نظر سازمانی، تجهیزات و تکنولوژی نظامی و آموزش نیرو‌های انسانی هم رشد و تکامل پیدا کرد و توان نظامی و رزمی‌اش را ارتقاء داد و هم اکنون یکی از نیرو‌های نظامی برجسته منطقه محسوب می‌شود.

علاوه بر این، سپاه در تامین امنیت منطقه غرب آسیا نیز نقش اساسی ایفا کرده و می‌کند و مردم منطقه هم به این مساله اذعان دارند؛ اما اخیرا پارلمان اروپا به تبعیت از آمریکای جنایت‌کار، رژیم صهیونیستی کودک‌کش، انگلیس خبیث حضور چشم‌گیر رزمندگان غیور و مجاهد این نهاد انقلابی را در مبارزه با گروهک‌های تروریستی-‌تکفیری و خنثی کردن جنگ ترکیبی اخیر برنتابیده و صفتی را که خود لایق آن است را به پاسداران امنیت ایران و منطقه نسبت داده تا عزم و اراده آن‌ها را در مهار تکفیری‌ها و تامنین امنیت ملی و منطقه‌ای سست کند.

اما پارلمان اروپا هم مثل دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سخت در اشتباه است؛ چون این نیرو‌ها با عقیده و ایمان راسخ در این مسیر گام برداشته‌اند و هر اتهام و برچسبی که به آن‌ها نسبت داده شود، آن‌ها را از مسیری که در پیش‌گرفته‌اند، منصرف نمی‌کند.

قطعا اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تامین امنیت منطقه غرب آسیا ورود پیدا نمی‌کرد، اکنون پارلمان اروپا باید به‌دنبال تصویب طرحی در خصوص مبارزه با سازمان تروریستی داعش بود، نه سپاه!

به هر حال، رزمندگان سپاه به خاطر اینکه خطر حضور تروریست‌های تکفیری را در منطقه تقریبا به صفر رسانده و جنگ ترکیبی جهان استکبار علیه کشورمان را با حمایت و پشتیبانی ملت انقلابی عزیزمان با شکست روبرو کرده‌اند، اروپایی‌ها هم مثل آمریکایی‌ها عصبانی شده‌اند و تلاش می‌کنند این نهاد انقلابی را در نزد افکار عمومی غیرموجه و به زعم خود تروریست جلوه دهند.

اروپایی‌ها می‌دانند که اگر این تصمیم که اکنون در پارلمان اروپا به تصویب رسیده است، مرحله پایانی خود را هم طی کند و به تصویب اتحادیه اروپا نیز برسد، عواقب آن برای اروپایی‌ها غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. 

اقدامات خصمانه و مغرضانه غربی‌ها علیه سپاه، این نهاد انقلابی را در انجام ماموریت‌هایی چندگانه خود در جهت برقراری امنیتی پایدار در جمهوری اسلامی ایران و منطقه مایوس نخواهد کرد و با همکاری ارتش و سایر نیروهای مسلح پاسداری و صیانت از تمامیت ارضی کشور را با تمام توان ادامه خواهد و مقابله با اقدامات ضد امنیتی، جاسوسی و خرابکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایبری را نیز در دستور کار خود خارج نخواهد کرد و همچون گذشته به مانند دژی استوار در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی و تروریست‌های تکفیری خواهد ایستاد و از مسیری که انتخاب کرده، باز نخواهد گشت؛ چون می‌داند که سناریوی جدید بخشی از جنگ ترکیبی است که در عزم و اراده و جایگاه آن‌ها خللی وارد کند. 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 181 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family