وصیت شهید «حمزه شهبا»:

شهادت راه بازگشت انسان به خدا و قرآن است

دوشنبه, 28 اسفند 1402 14:05 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

شهید «حمزه شهبا» در وصیت‌نامه خود آورده است: شهادت راه بازگشت انسان به خدا و قرآن است.

به گزارش خط هشت از کرمان، «حمزه شهبا» در سوم اردیبهشت سال ۱۳۴۲ در روستای نجف‌آباد از توابع شهرستان «سیرجان» به دنیا آمد. حمزه در سال ۱۳۴۹ در مدرسه ابتدايی نجف‌آباد تحصيلات ابتدايی را آغاز كرد و دوره تحصيلات راهنمايی خود را در مدرسه شهيد اشرفی اصفهانی سيرجان سپری و در سال ۱۳۵۸ برای گذراندن دوران دبيرستان وارد مدرسه شهيد چمران شد.

وی تحصيلات خود را تا دوم دبيرستان ادامه داد و با تشويق چند تن از دوستان و علمای سيرجان تصميم به ادامه تحصيل در حوزه علميه قم گرفت و در تاريخ ۱۳۵۸ عازم قم گرديد و در طی چهار سال در مدرسه علميه امام جعفرصادق (ع) تحصيلات حوزوی را فرا گرفت.

حمزه در حين تحصيل در دوران ابتدای و راهنماي فعاليت‌هايی را در مسجد نجف‌آباد از جمله تأسيس كتابخانه و تشويق دوستان به نماز انجام می‌داد. همت والايی در برپايی نماز جماعت داشت و در دوران تحصيل در حوزه، انجمن اسلامی جوانان نجف‌آباد را با همكاری دوستان تأسيس کرد و در حوزه با پول روزه و نماز استیجاری برای كتابخانه مسجد نجف‌آباد فراهم می‌کرد.

در سال ۱۳۵۹ مدت دو ماه از طريق سپاه سيرجان در رفسنجان فعاليت كرد و بعد از آن طی دو مرحله یعنی ۱۳۶۰/۸/۲۵ و در تاريخ ۱۳۶۰/۱۱/۲۳ از طريق سپاه سيرجان به جبهه اعزام شد و سرانجام در تاريخ ۱۳۶۱/۱/۹ در دشت‌عباس و در عمليات فتح‌المبين به شهادت رسید.

گزیده‌های از وصیت‌نامه شهید «حمزه شهبا»:

راه دراز است و مقصد پرزحمت و دور. اگر به جای اين راه معنوی مسافرتی معمولی و عادی بود و اگر استفاده مادی می‌داشت آن وقت راه كوتاه بود. هدف و راه دراز است اين چيزی نيست كه قابل ترديد باشد، ولی در مقابل چه مقصدی، وقتی مقصد دعوت به خدا و راه خدا باشد، دوري و درازی راه چيزی نيست. مگر مسلمان می‌خواهد در پايان اين راه به برگ و نوايی برسد. مسلمان هدف نهايی كارهايش رسيدن به پاداش الهی است. چه چيزی بهتر از اين كه انسان اين جان ناقابل خود را هديه راه خدا بكند و به او بفروشد و در عوض بهشت را بگيرد.

چه چيزی بهتر از اين كه انسان با خدا معامله كند. اين یک افتخار است براي يك فرد مسلمان كه طرف مقابل معامله‌اش و خريدار جنسش كه همان جان آدم باشد. اگر فرد مسلمان و مجاهد بخواهد به پاداش الهی برسد ديگر براي او درازی و كوتاهی راه، عبور از موانع و يا عدم عبور از آن در اين راه مشكلی ايجاد نمی‌كند. شكی نيست كه بين راه خار و خس است. هيچ‌كس نمی‌گويد راه هموار است. اين راه، راه بازسازی است. راه بازگشت انسان به خدا و قرآن.

چند كلمه‌ای هم برای ملت قهرمان‌پرور ايران می‌نویسم: ای خواهر و برادر كه هميشه در صحنه حاضريد و گوش به فرمان امام، همان گونه كه تا به حال پشت جبهه را محكم و استوار نگه داشته‌اید، از اين به بعد نيز همان طور باشيد. ای امت مسلمان، اميدوارم كه اين سخن من را که از فرسنگ‌ها راه می‌رسد بپذيريد. ای ملت قهرمان‌پرور، به ياد رزمندگان در جبهه باشيد و گوش به فرمان امام عزيز. نكند امام را تنها بگذاريد. خدای نكرده كه اين آرزوی دشمن اصلی امت مسلمان يعنی آمريكاست. با حضور خود در صحنه، منافقين و ضدانقلاب را به گورستان و زباله‌دان تاريخ بفرستيد.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 36 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family