برگزاری یادواره شهدا در ۲۴۰۰ مدرسه تهران

سه شنبه, 03 بهمن 1402 12:11 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

در قالب کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران، ۲ هزار و ۴۰۰ یادواره دانش‌آموزی در سطح مدارس تهران از سوی دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش خط هشت، در قالب کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران، ۲ هزار و ۴۰۰ یادواره دانش‌آموزی در سطح مدارس تهران از سوی دانش‌آموزان برگزار شد.
سعید نوروزی مدیر فرهنگی بسیج دانش‌آموزی استان تهران درخصوص این یادواره‌ها اظهار داشت: در این راستا بسته‌های شهیدپژوهی با عنوان لاله‌های روشن در ۲ هزار و ۴۰۰ مدارس متوسط اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع شده است. این بسته‌ها حاوی ۲۵ پوستر از عکس و اسم ۲۵ شهید است که دانش‌آموزان پس از تحقیق در رابطه با این شهدا اثری هنری در رابطه با آن تولید می‌کنند که این اثر می‌تواند کار‌های گرافیکی، طراحی چهره شهدا، سرودن شعر، تهیه روزنامه‌دیواری یا هر اثر هنری دیگری در رابطه با شهدا باشد.
مدیر فرهنگی بسیج دانش‌آموزی افزود: در ادامه این طرح در هر مدرسه یک یادواره شهدا برگزار می‌شود و همه دانش‌آموزانی که در این طرح مشارکت داشته باشند، این آثار را در یادواره به نمایش می‌گذارند و پس از آن نیز این اثر‌ها تبدیل به یادمان شده و در مدرسه نگهداری می‌شود.
وی عنوان داشت: در این طرح به ازای هر شهیدی که معرفی شده، ۲۴ هزار اثر متفاوت از دانش‌آموزان داریم که می‌تواند تبدیل به یک کتاب شود.
سعید نوروزی با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان در راستای کنگره اظهار داشت: به هر یک از مناطق آموزش و پرورش یک شهید دانش‌آموز معرفی شده که دانش‌آموزان در مورد آن تحقیق و بررسی کرده که همه این تحقیقات جمع‌آوری و در نهایت در کتابی با عنوان ۲۱ شهید منتشر خواهد شد.
نوروزی از دیگر اقدامات این سازمان را روایتگری کلاسی عنوان کرد و افزود: در این طرح برای هر کلاس یک مسئول بسیج مشخص شده که به همراه دیگر دانش‌آموزان کلاس، ابتدا یک کار پژوهشی در مورد شهدا انجام داده و سپس یک روایتگری کلاسی از پژوهش‌های انجام شده برگزار می‌کنند.
این مسئول بسیج دانش‌آموزی با اشاره به دیگر اقداماتی که در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ جهاد و شهادت انجام می‌گیرد، گفت: برگزاری اردو‌های راهیان‌نور از دیگر فعالیت بسیج دانش‌آموزی است و از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور بازدید کرده‌اند. نوروزی ادامه داد: برگزاری اردو‌های «هم عهدی با شهدا» نیز از فعالیت‌های دیگر این سازمان است. در این طرح دانش‌آموزان را به مزار شهدا برده و همانجا روایتگران از رشادت‌های این عزیزان برای آن‌ها روایتگری می‌کنند. حسن این طرح آن است که در تهران انجام می‌شود و دانش‌آموزانی هم که به هر دلیل امکان شرکت در اردو‌های راهیان نور را ندارند، از آن بهره می‌برند. وی گفت: راهیان پیشرفت از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با جایگاه علمی کشور و بالابردن حس عزت نفس آن‌ها در مقابل تهدیدات فرهنگی کشور از سوی بیگانگان انجام می‌گیرد. در این طرح دانش‌آموزان طی اردو‌هایی از مراکزی که پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، مانند مراکز موشکی، هسته‌ای، مراکز علمی دانش‌بنیان بازدید می‌کنند.
وی در پایان دیگر اقدامات این سازمان برای دانش‌آموزان را برگزاری دوره‌های یاوران ولایت، دوره‌های کتابخوانی، اکران فیلم‌های سینمایی خواند و تأکید کرد: شهر تهران ۵ هزارو ۶۰۰ شهید دانش‌آموزی تقدیم انقلاب کرده است و باید تلاش کنیم که یاد و نام این شهدا و فرهنگ ایثار و جهاد در میان دانش‌آموزان زنده بماند.

 

منبع: روزنامه جوان

خواندن 55 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family