تشییع باشکوه پیکر شهیدان مدافعان امنیت در ایذه/ آخرین دیدار در روز هشتم محرم + تصاویر

چهارشنبه, 04 مرداد 1402 20:40 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

صبح امروز در مراسمی با حضور مسئولان و آحاد مردم شهیدپرور خوزستان پیکرمطهر شهیدان علی غلامی و سلمان غریبی از شهدای نظم و امنیت استان خوزستان در زادگاهشان ایذه آرام گرفت.

به گزارش خط هشت از اهواز، امروز آسمان خوزستان و آسمان دل مردم ایذه برای وداع با پیکر شهیدان مدافعان نظم و امنیت بارانی شده است. امروز مردم از ساعت‌ها قبل از مراسم پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر خود را به محل مورد نظر رسانده تا برای آخرین بار با پیکر این شهیدان بزرگوار دیدار کنند. آری امروز همه دور هم گرد آمدند تا سلام خود را از طریق شهدا به امام حسین (ع) و فاطمه زهرا (س) برسانند و نمی‌دانم هر کدام از این جمعیت چه خواسته‌ای در دل دارند، اما خوب می‌دانم اینجا قصه عاشقانی است.

اینجا مادرانی را می‌بینی که با دیدن تابوت‌ خود را به سمت پیکر شهید انداخته مانند، یعقوبی که در انتظار یوسف سال‌های سال چشم انتظار نشسته است. انگار روز عاشورا است، مداح ندای حسین، حسین می‌خواند، زن‌ها با ندای لبیک یا حسین گویی حضرت زینب(س) را همراهی می‌کنند، اینجا که باشی می‌توانی بی‌قراری را از چشمان مادرانی که فرزند شهید  دارند، حس کنی.

پلیس در خط مقدم مبارزه با اشرار، اراذل اوباش هستند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین "سید عبدالنبی موسوی‌فرد" امام جمعه اهواز در مراسم تشییع شهیدان علی غلامی و سلمان غریبی اظهار داشت: ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و شهادت 2 گل پرپر شده عزیز و نور چشممان را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و به نیروی عظیم و ایثارگر انتظامی استان خوزستان و کشور تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: بیش از هزار سال از حادثه عاشورا می‌گذرد و با همه مشکلات اقتصادی کشور تمامی شهر و روستاها عزاداری سید و سالار شهیدان پرشورتر از سال‌ گذشته انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیاناتی در راز ماندگاری حادثه عاشورا بیان کرد و گفت: دلیل اینکه امام حسین در شب عاشورا به یارانش گفت بروید، در واقع خواست غربال کند که ناخالصی‌ها بروند و خالص‌ها بمانند زیرا این حادثه‌ بسترساز حکومت جهانی امام عصر است و باید همه آن‌هایی که در کنار سیدالشهدا می‌ماندند باید مطهر و پاک باشد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در عصر عاشورا فرمود: که بیایید (هل من ناصرا ینصرنی) به جهت اینکه در سپاه کفر حتی یک مطهر باقی نماند مثل حر و حدود 10 نفر دیگر افراد مطهر و پاکی بودند که به کاروان سیدالشهدا پیوستند.

‌موسوی‌فرد با بیان اینکه شهیدان در این مسیر با تاسی به سیدالشهدا خود را پاک و مطهر کردند، بیان داشت: اتفاقی این 2 بزرگوار شهید نشدند، شهدا کسانی نیستند که به این سادگی در این مسیر قرار گرفته باشند وقتی به خانواده‌های آنها مراجعه می‌کنید می‌بینید که گل سرسبد یک خانواده و طایفه هستند.

وی بیان داشت: تمام جوانانی که در 8 سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و نظم و امنیت ایران اسلامی به درجه شهادت نائل شدند کسانی هستند که خودشان را مهیا کردند و تسلیم فرمان خداوند متعال شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان داشت: امروز مجموعه انتظامی در خط مقدم مبارزه با اشرار، اراذل اوباش و کسانی که به انقلاب و مردم می‌خواهند آسیب برسانند، هستند.

‌موسوی‌فرد با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما جان می‌دهند تا مردم در آرامش و آسایش باشند، گفت: نیروی انتظامی و قوای مسلح ما در خط مقدم سینه خود را در مقابل آماج حملات دشمن سپر می‌کنند تا مردم در آرامش باشند.

پلیس با کسانی که بخواهند از قانون عبور کنند با همان قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان خوزستان در مراسم تشییع شهید علی غلامی و سلمان غریبی در شهرستان ایذه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: این راهی که ما در آن قدم گذاشتیم با توجه به آن چیزی که از امام حسین(ع) آموختیم قابل برگشت نیست و آنچه که در توان داریم را در طبق اخلاص گذاشتیم‌.

وی افزود: با عهدی که با خداوند متعال، امام حسین(ع)، شهدا و مقام معظم رهبری بسته‌ایم تا پای جان در دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا و حفاظت از این دستاورد ها خواهیم ایستاد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان عنوان داشت: رعایت حقوق و امنیت مردم جزء تکلیف پلیس است و آن را با تمام وجودمان انجام خواهیم داد.

سردار میرفیضی خطاب به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت گفت: پلیس با کسانی که بخواهند از قانون عبور کنند با همان قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد و هر فردی که بخواهد از مامور ما عبور کند ما نیز با حکم قانون از آن عبور خواهیم کرد.

‌به گزارش تسنیم، روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی "هلایجان" در اجرای حکم دستگیری سارقان مسلح در مخفیگاهشان واقع در روستای "بیشه شیرین" وارد عمل شدند. که سارقان به محض مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند که در آتش متقابل یکی از متهمان به هلاکت رسید. در این درگیری 2 تن از ماموران پلیس به نام های ستوانیکم "علی غلامی" و ستوانسوم "سلمان غریبی" به شهادت رسیدند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

خواندن 81 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family