فرزند اصفهان در خاک آرام گرفت / سردار شهادت مبارکت باشد

یکشنبه, 19 فروردين 1403 12:45 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

پیکر مطهر سردار شهید محمدرضا زاهدی با حضور تمام قد مردم اصفهان تشییع و در کنار یاردیرینه‌اش شهید احمد کاظمی در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

به گزارش خط هشت، وعده همه میدان بزرگ‌مهر ساعت ۹ صبح بود، همه زودتر از موعد آمده‌بودند، روز بدرقه است، پیر و جوان همه تمام قد آمدند، کودکان روی دوش پدرانشان از بالاتر حماسه را می‌دیدند، باید یاد بگیرند که چطور باید به شهدا احترام بگذارند.

مادری سالخورده که در هر مراسم تشییع شهیدی به یاد فرزند مفقودالاثرش می‌آید امروز هم آمده بود، با زبان روزه، با دلی خون از جدایی ۴۰ ساله اما لبخند بر لب و با همان روسری سفید و چادر مشکی همیشگی‌اش، او اعتقاد دارد که برای شهدا باید سفید پوشید چرا که آنها نزد خداوند زنده‌اند.

همه برای ادای احترام به سردار آمده بودند، سردار گمانی که کمتر از او شنیده بودیم و بعد از شهادتش همچون گوهری در صدف خودنمایی کرد، مردی متواضع از دیار رهنان، مردی مردم دار که شهادت را همواره آرزو داشت و به آرزویش رسید.

فرزند اصفهان در خاک آرام گرفت / سردار شهادت مبارکت باشد

باید ادامه دهنده راه شهید زاهدی باشیم

در این بین محمد مهدی زاهدی، فرزند شهید زاهدی نیز به استمرار راه پدرش تاکید می‌کند و به خبرنگار مهر می‌گوید: باید ادامه دهنده راه شهید زاهدی باشیم، نباید اجازه دهیم پرچم ولایتی که با خون شهدا برافراشته شده بر زمین بماند.

او که پدرش را عابدی واقعی و سربازی از جان گذشته توصیف می‌کند، ادامه می‌دهد: شهید زاهدی همیشه خود را سرباز ولایت می‌دانست و در این راه صادقانه مجاهدت کرد. دعا و عبادت، از ویژگی‌های بارز پدرم بود.

یاران شهید زاهدی همه برای همراهی تا خانه آخرت آمده‌اند، یارانی که در سرما و گرما در کوه و دشت در ایران و لبنان، عراق و سوریه همواره کنار هم بودند و پابه پای هم در مقابل ظلم ایستادند.

فرماندهان نیز به زیارت پیکر سردار آمده‌اند و همه شهادتش را تبریک می‌گویند و برای خود آرزوی شهادت دارند. فرزند نصف جهان در دفاع از امنیت اسلام جان داده است، مردی که ۴۳ سال در جبهه‌های حق علیه باطل ایستاد و در کنار آن عشق ورزیدن به خانواده و دوستان را نیز از قلم نینداخت.

فرزند اصفهان در خاک آرام گرفت / سردار شهادت مبارکت باشد

شهادت آرزویش بود

مهربانی‌اش زبانزد اهالی بچه‌های محل تولدش در رهنان است، یکی از اهالی این منطقه در حاشیه مراسم تشییع به خبرنگار مهر می‌گوید: سردار شهید در بین ما به حاج علی معروف بود، گویا اسم علی را بیشتر دوست داشت و همزمان با حضرت نیز به شهادت رسید.

او ادامه می‌دهد: شهادت آرزویش بود، همیشه می‌خندید و خوش اخلاق بود، هیچ گاه از در کنارش بودن حس برتری نداشت، با همه مهربان بود و در سلام کردن به کوچکترها پیش دستی می‌کرد.

رفته رفته مردم روزه‌دار و همیشه قدردان اصفهان در جای جای میدان بزرگمهر با پر کردند، سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که آشنایی بیش از ۴۰ ساله با سردار شهید محمدرضا زاهدی دارد، در سخنرانی این مراسم از ویژگی‌های بارز اخلاقی‌اش می‌گوید، از قرآن خواندنش، مهربانی و در عین حال مقتدر بودنش، از تواضعش در حضور در نیروی قدس و از آرزویی که در بهترین شرایط ممکن برایش مقدر شد.

فرزند اصفهان در خاک آرام گرفت / سردار شهادت مبارکت باشد

بهم رسیدن دو یار قدیمی

نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی‌ها که تمام می‌شود مردم نصف جهان با آغوش گرفتن فرزندشان او را تا گلستان شهدا بدرقه می‌کنند، خانه‌ای که خیلی‌ها آرزوی به خاک سپرده شدن در آن را دارند و همه می‌دانند که خواب ابدی در آنجا لیاقت می‌خواهد.

بنا بر وصیت آقا محمدرضا او را در کنار یار دیرینه‌اش حاج احمد کاظمی به خاک سپردند، دو یار قدیمی که بار دیگر در کنار هم به آرامش رسیدند و کار نکرده در این دنیا ندارند.

فرزند اصفهان در خاک آرام گرفت / سردار شهادت مبارکت باشد

سردار شهادت مبارکت باد، باشد که برای ما نیز دعا بفرمائید تا در دامان اسلام بیش از گذشته همچون شما و یارانتان پرورش یابیم و بتوانیم ادامه دهنده راه پرخیر و برکتتان باشیم.

 

 

 

منبع: مهر 

خواندن 10 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family