مانور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

یکشنبه, 26 فروردين 1403 13:19 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

عملیات «وعده صادق»‌ که از سوی مقامات ایران به عنوان یک اقدام تنبیهی مطرح شد، به عنوان یک مانور اقتدار، عمق استراتژی مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی را افزایش داد.

به گزارش خط هشت، نگاهی به واکنش رسانه‌های بین المللی به ویژه آمریکایی به وضوح نشان می‎‌دهد که این رسانه‌ها عملیات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تلافی جویانه و در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خوانده‌اند؛ بنابراین این رسانه‌ها به موضوع حق اقدام متقابل ایران اشاره کرده‌اند.

اذعان رسانه‌های غربی به اقدام متقابل و تنبیهی ایران

هفته نامه اکونومیست با اشاره به اقدام متقابل ایران نوشت:‌ «این رگبار موشک‌ها بخشی از تلافی آن حمله هوایی اسرائیل است که در روز اول آوریل به مقر سفارت این کشور در دمشق صورت گرفت و هفت نفر از جمله یک ژنرال ارشد ایرانی را کشت.»رویترز نیز در همین راستا می‌نویسد:‌ «ایران اواخر روز شنبه در اولین حمله مستقیم خود به خاک اسرائیل، پهپادهای انفجاری و موشک‌هایی را به سوی اسرائیل شلیک کرد، حمله تلافی‌جویانه‌ای که تهدید یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را افزایش داد.»این رسانه در ادامه توضیح می‌دهد:‌ «با گذشت شش ماه از جنگ اسرائیل و حماس در غزه و در بحبوحه خطرات فزاینده جنگ منطقه‌ای، اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، بایدن به نتانیاهو گفته است که ایالات متحده با هرگونه ضدحمله اسرائیل علیه ایران مخالفت خواهد کرد.»

هیچ اقدامی بی‌پاسخ نخواهد ماند

مخالفت رئیس جمهور آمریکا با حمله به ایران حاوی دو نکته مهم است. اول اینکه حمله دیشب موشکی پهپادی سپاه با حجم آتش خیره کننده و مسیری که طی کرده، به خوبی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در برابر هر تهدیدی به طور جدی وارد می‌شود و عملیات «وعده صادق» بخش محدود و کوچکی از توان نظامی ایران بود که از آن به نوعی به عنوان مانور قدرت هم می‌توان یاد کرد.دوم با اینکه رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر آماده باش کامل بود و کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از لحاظ دیپلماتیک، اطلاعاتی، نظامی و ... از این رژیم پشتیبانی کردند اما بازهم با عملیات موشکی سپاه پاسداران نسبت به توان نظامی ایران غافلگیر شد و این عملیات فراتر از تصورات اسرائیل بود.از این روست که ایالات متحده از رفتار نسنجیده صهیونیست‌ها بیمناک است و با توجه به صادق الوعد بودن ایرانیان در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها اطمینان کافی دارد که هیچ حمله‌ای بی‌پاسخ نخواهد ماند.

پیام دیپلماتیک ایران به حمایت‌های همه جانبه غرب از رژیم صهیونیستی

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حاوی یک پیام دیپلماتیک برای غرب نیز بود. این رژیم خصوصا پس از آغاز جنگ علیه غزه به هر اقدامی دست زده و قواعد بین المللی را زیر پا گذاشته و اغلب خط قرمزها را رد کرده است. پس از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، کشورمان در حوزه دیپلماتیک دست به کار شد اما غرب بازهم دست از حمایت همه جانبه خود از این رژیم دست برنداشت و بدون محکومیت این رژیم سعی کرد با توصیه‌های دیپلماتیک ایران را به خویشتنداری فرا بخواند اما در این حیطه متوجه شد که عدم رسیدگی به تهدیدات‌های منطقه‌ای به ویژه در بخش دیپلماتیک ممکن است تبعات سنگینی در بر داشته باشد. «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در برابر تماس مکرر وزرای خارجه غربی برای ممانعت از اقدام متقابل ایران و استفاده از حق طبیعی خود عنوان کرد: «برخی دولت‌های غربی از محکومیت این اقدام تروریستی که صراحتا ناقض حقوق بین الملل و کنوانسیون‌های بین المللی است، اجتناب کردند و با تداوم حمایت از جنایات صهیونیست‌ها صرفا خواستار خویشتنداری ایران هستند.»

افزایش عمق استراتژیک مقابله با رژیم صهیونیستی

وحشتی که با این عملیات چه قبل از انجام و چه در زمان آن بر سرزمین‌های اشغالی حکمفرما شد نشان داد که رژیم صهیونیستی با وجود پشتیبانی غرب و آمریکا به چه میزان آسیب‌پذیر است و عمق استراتژی مقابله با این رژیم افزایش چشمگیری یافت.
 
 
 
منبع: فارس
خواندن 22 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family