دو روایت مشابه از دو مادر شهید مدافع حرم/ مادرانی که فرزندانشان را به معراج می‌فرستند

دوشنبه, 09 تیر 1399 00:33 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

صحبت‌های مادران شهدای خان‌طومان شهید کمالی و شهید جمشیدی درباره بازگشت پیکر فرزندشان آنقدر شبیه به هم بود که نشان می‌دهد؛ مکتب ایثار و شهادت مادران مجاهدی دارد که از دامن آنها فرزندانی به معراج می‌رسند.

 

به گزارش خط هشت، پس از چهار سال چشم انتظاری، پیکر مطهر شهید مدافع حرم سعید کمالی  و علی جمشیدی از شهدای مدافع حرم کربلای خان‌طومان همزمان با دهه کرامت، به آغوش وطن بویژه مردم شهید پرور مازندران و خانواده‌اش برگشت.

مادر شهید مدافع حرم سعید کمالی هر وقت دلتنگ فرزند شهیدش می‌شد، المان شهید را غبارروبی می‌کرد، حال  پس از چهار سال جاویدالاثر بودن فرزند شهید، دیروز خبری توسط فرمانده سپاه کربلا به مادر شهید رسید که شهید سعید، عزم دیار خود کرد تا به چشم انتظاری مادر پایان دهد.

*وقتی پسرم شهید به او تبریک گفتم

این مادر شهید با بیان اینکه  منتظر برگشت پیکر مطهر شهیدم نبودم، گفت: پسرم از خدا خواست تا دیگر برنگردد من هم از خدا خواستم که هرچه مورد رضایت شهید است، همان شود.

مادر شهید مدافع حرم سعید کمالی با اشاره به اینکه در  این چهار سال هیچ وقت  از خدا نخواستم پیکر پسرم برگردد، اما همیشه از فرزند شهیدم می‌خواستم به من سری بزند، افزود: با عکس شهید حرف می‌زدم و می‌گفتم که من شما را با سختی بزرگ کردم، دوست داشتم  بچه‌ها باشند و نوه‌ها را دور خودم جمع کنم.

این مادر شهید  با اظهار به اینکه وقتی پسرم شهید شد و به هدفش رسید به او تبریک گفتم، خاطرنشان کرد: الان منتظر هستم تا پیکر شهید را ببینم و بوی پسرم را از پیکرش استشمام کنم.

 از شهید سعید کمالی یک فرزند پسر به یادگار مانده است.

همچنین روز گذشته سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به همراه سردار حمیدرضا رستمیان فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا بعدازظهر روز گذشته با حضور در منزل پدر شهید مدافع حرم علی جمشیدی در شهرستان نور نیز خبر بازگشت پیکر مطهر این شهید را به خانواده معزز وی اطلاع دادند.

محترم کاویان­پور مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی در این دیدار با قدردانی از حضور فرمانده سپاه کربلا و با اشاره به خصوصیت اخلاقی شهید، گفت: فرزند شهیدم فی‌سبیل‌الله کار می‌کرد و هیچ وقت دوست نداشت کسی از اعضای خانواده اش بداند او چه کاری در بسیج انجام می‌دهد.

این مادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه علی آقا بسیجی فعال بود، افزود: همیشه شهید را در حال فعالیت می‌دیدم، تابستان‌ها به مناطق محروم اعزام می‌شد و در مناطق سیستان و بلوچستان مشغول خدمت به مردم محروم بود و چند روز قبل از سال نو برای خادمی زائران شهدا به شلمچه و طلائیه سفر می‌کرد.

مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی افزود: در هر میدانی که مورد نیاز بسیج بود، شهید فعالیت می‌کرد. یک زمانی در دانشگاه مشغول فعالیت بسیج بود بعد از آن در بسیج دانش‌آموزی مشغول فعالیت شد. در بسیج هیچ حقوق را دریافت نمی‌کرد حتی در آمدش را هم برای دانش‌آموزان بسیجی هزینه می‌کرد و می‌گفت چون دانش آموزان از راه دور به سپاه می‌آیند برای آنها خرج می‌کرد.

خانم کاویانپور با بیان اینکه شهید برای رضای خدا و فی‌سبیل‌الله به مردم خدمت می‌کرد، خاطرنشان کرد: ما علی آقا را کمتر در خانه می‌دیدیم و هرجا هم که برای بسیج کار می‌کرد بدون مزد و منت بود و هیچ ریاکاری در کارش نداشت.

این مادر شهید مدافع حرم که پیکر فرزند شهیدش بعد از چهار سال چشم انتظاری به آغوش خانواده برگشت، خطاب به فرمانده سپاه کربلا گفت: پرچم شهدا را بالا نگه دارید و دست جوانان این کشور را بگیرید و آنها را برای اسلام تربیت کنید. نگذارید دشمن جوانان را جذب کند.

مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی  خاطرنشان کرد: به علی آقا می‌گفتند بسیجی‌ها را اعزام نمی‌کنند و هر جا می‌رفت، اسمش را خط می‌زدند. حتی به تیپ فاطمیون هم رفت تا جذب تیپ شده و برای سوریه اعزام شود.

مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی با بیان اینکه فرزند شهیدم را به حضرت زینب (س) و رهبر معظم انقلاب هدیه کردم، ادامه داد: علی آقا دو سال تلاش کرد تا به سوریه اعزام شود.

این مادر شهید با بیان اینکه شهید به هر دری زد تا مدافع حرم اهل بیت(ع) شود: پیاده روی اربعین می‌رفت و عکس مقام معظم رهبری را چاپ می‌کرد و با خودش همراه داشت و بین مردم  پخش می‌کرد.

مادر شهید مدافع حرم علی جمشیدی با اشاره به اینکه آرزوی برگشت پیکر مطهر شهیدم را نداشتم  چرا که برای رضای خدا رفت و هرچه خدا بخواهد همان است، در پایان یادآور شد: خدا به همه جوانان سلامتی و  توفیق کار در راه دین و اسلام را بدهد.

شهید مدافع حرم علی جمشیدی و شهید مدافع حرم یکی از ۱۳ شهید مدافع حرم خان طومان، در اردیبهشت سال ۹۵ در کربلای خان طومان به قافله اصحاب آخر الزمانی سیدالشهدا(ع) پیوست و پیکر مطهرش بعد از چهار سال به آغوش وطن بازگشت.

 

 

منبع: فارس

خواندن 708 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family