×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

امام جمعه شهرستان نیر:

امر به معروف، نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است/ شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت اند/خبرنگاران،متولیان تامین هوای تنفسی جامعه هستند امر به معروف، نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است/ شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت اند.

شنبه, 16 مرداد 1400 10:53 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مجالس حضوری عزاداری  سیدالشهدا(ع) جایگزین ندارد، گفت: آیین عزداری امام حسین (ع) نماد وفاق ملی است بنابراین مذهبیون با رعایت پروتکل ها  بهداشتی، عقلانیت دینی و انقلابی را نمایش بگذارند.

 حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه اهل تقوا با هوای نفس مبارزه می کنند، به ندای امام حسین(ع) در واقعه عاشورا  مبنی بر (هل من ناصر ینصرنی) اشاره کرد و گفت: مردم، مسئولان، و نخبگان جامعه بدانند که امام حسین (ع) برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با خودپرستی قیام کرد.

وی با بیان اینکه ما باید به مردم درس عشق بدهیم گفت: عشق به اهل بیت(ع)، عشق به مردم،عشق به خدمتگذاری، عشق مبارزه با منافع شخصی، مردم داری و مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام نعمتی از عقلانیت و عدالت به عنوان محور قیام کربلا نام برد و با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ورود به ماه محرم آغاز می شود چراکه فلسفه قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است.

 امر به معروف و نهی از منکر نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نماد حیثیت اجتماعی مسلمانان است و راهکار تخلق به اخلاق اسلامی محسوب می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در این شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در واقع شعبه ای از جهاد فی سبیل الله است.

وی به الگوی اجرای امر به معروف اشاره کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) بهترین الگوی اجرای امر به معروف و نهی از منکر  برای جوانان و  رسانه ها است.

حجت الاسلام نعمتی از مداحان و مبلغان خواست به جای پرداختن به حواشی  و حرف های احساسی در مجالس عزاداری، از اهداف غایی قیام امام حسین(ع)  برای مردم بگویند.

وی به توطئه  های دشمنان در آستانه محرم اشاره کرد و گفت: معنویت، سلامت، معیشت، رفاه طلبی  از جمله گذرگاه های توطئه دشمنان در این ماه است.

دوگانه سازی کاذب سلامت و معنویت به بهانه کرونا، محکوم به شکست است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اصلاح امت رسول الله(ص) از اهداف مهم  قیام امام حسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) با عنصر اخلاص و توحید قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در قیام خود از عنصر منطق و عقل، عزت و حماسه، محبت و عاطفه برای مبارزه با طاغوت بهره گرفت، به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: دوگانه سازی کاذب سلامت و معنویت به بهانه کرونا محکوم به شکست است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مجالس حضوری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) جایگزین ندارد، گفت: آیین عزداری حضرت سیدالشهدا(ع) نماد وفاق ملی است بنابراین مذهبیون با رعایت پروتکل ها  بهداشتی و همکاری های لازم  بین نهادهای تبلیغی و ستاد کرونا، عقلانیت دینی و انقلابی را نمایش بگذارند.

شعار مردمی بودن در واقعیت هم باید محقق شود

امام جمعه شهرستان نیر به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: حکم تنفیذ ریاست جمهوری در واقع  تنفیذ خدمت به مردم، مبارزه با فساد، نماد مطالبات امام و امت است و خدمت به محرومان و مستضعفان  است که مستلزم تلاش شبانه روزی و جهادی  دولتمردان است چراکه غلبه بر کمبودها و تکیه بر ظرفیت های داخلی در کنار مبارزه مستمر با فساد و رانت خواری و ویژه خواری  از جمله مطالبه مردم در انتخاب رئیس جمهور بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید کابینه تحول گرا و اهل ریسک معرفی کند، گفت: کابینه ای که شهامت برداشتن گام های بلند  برای حل مشکلات کشور را داشته باشد می تواند انقلابی عمل کرده و به مردم خدمت کند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود از مسولان امنیتی در مبارزه با رانت خواری و فساد در شهرستان قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود مسئولان امنیتی و قضایی بصورت خاص و ویژه با رانت خواری و فساد در این شهرستان به مبارزه خود ادامه دهند.

 وی با بیان اینکه طبق شنیده ها عده ای در ادارات  می چرخند و با تهدید و تطمیع مسئولان به ابقا و عزل در مسئولیت هایشان از آنها اقدام به اخاذی می کنند، گفت:  اگر این موضوع در حد حرف هم باشد خیلی خطرناک است و شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست. 

رسالت خبرنگاران کمتر از رسالت مبلغان نیست

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاران با پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی مواظب باشند به نام شفافیت، سوء ظن و بدگمانی را در جامعه ترویج نکنند و حرف های نادرست غفلت زای دشمنان را  منتشر نکنند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران کمتر از رسالت مبلغان نیست گفت: خبرنگاران با نقدهای منصفانه ضمن امیدآفرینی در جامعه  از شایعه سازی و شایعه پراکنی  پرهیز کنند.

حجت السلام نعمتی  از خبرنگاران به عنوان متولیان تامین هوای تنفسی جامعه نام برد و گفت: خبرنگاران با آسیب شناسی بدون غرض  برای اصلاح جامعه  و ایجاد حکمرانی اسلامی تلاش کنند.

شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند

امام جمعه شهرستان نیر  به 18 مردادماه  روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و گفت: اگر  شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم نبودند امروز این امنیت و آرامش را نداشتیم، در واقع شهدای مدافع حرم، الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم ضمن دفاع از امنیت نظام اسلامی ایران، از امنیت منطقه غرب آسیا هم دفاع کردند  گفت: شهدای مدافع حرم از اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام التقاطی آمریکایی و انگلیسی  دفاع کردند، در واقع مدافعان حرم از انقلاب و مقاومت اسلامی عزتمندانه و شرافتمندانه دفاع کردند.

انتصاب دهیاران سفارشی، مهمترین عامل عدم پیشرفت روستاها

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز به کار شوراهای اسلامی جدید اشاره کرد و گفت: شوراها در انتخاب شهردار و دهیار باید دقت کنند و بر اساس حق و عدالت عمل کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم در انتخاب شوراها اقدام به انتخاب افراد جدید کردند خواهان تغییر و تحول در وضعیت فعلی هستند گفت: مردم با انتخاب خود، خواهان تغییر در شهرداری ها و دهیاران هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به عامل اصلی توسعه نیافتگی روستاهای شهرستان نیر اشاره کرد و گفت:  مهمترین عامل عدم پیشرفت روستاها، انتصاب دهیاران سفارشی است.

وی از انتقال مشکلات روستاها به مسئولان  به عنوان یکی از  وظایف دهیاران نام برد و گفت: با وجود دهیاران سفارشی، روستاها شاهد تغییر و پیشرفت نخواهند شد.

حجت الاسلان نعمتی از مسئولان امنیتی خواست مانع ایجاد رانت در انتخاب دهیاران شوند.

مسئولان اجرایی شهرستان از پیگیری مصوبات سفر نمایندگان مجلس غفلت نکنند

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به سفر  علی نیکزاد نائب رئیس مجلس به شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات سفر پربرکت نیکزاد به شهرستان نیر بر عهده  مسئولان اجرایی شهرستان است.

وی استفاده از ظرفیت های نمایندگان استان در مجلس برای توسعه و پیشرفت مناطق محروم شهرستان نیر را لازم  و ضروری دانست و گفت: خیلی از مصوبات گذشته اجرایی نشده و این کوتاهی از مسئولان شهرستان است.

حجت الاسلام نعمتی  به مشکلات آب روستای شیران اشاره کرد و گفت: اهالی روستای شیران با هزینه شخصی خودشان با مجوز رسمی مسئولان شهرستان از چشمه گرگر اقدام به آب رسانی به روستای خودشان کردند  در حالیکه روستای شیران با 11 شهید و همجواری با فراوان و سد یامچی شایسته نیست بدون آب باشد.

 

منبع: سبلان ما

خواندن 385 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family