×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خبرداد:

فعالیت 500 مرکز علوم حوزوی خواهران در کشور/ دین، مسئله زنان و خانواده سه برنامه مهم حوزه علمیه خواهران

شنبه, 16 مرداد 1400 10:56 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه امروز حوزه علمیه خواهران یک مرکز علمی و تربیتی جوان و رو به رشد است، گفت: حوزه علمیه خواهران با ماهیت هوشمند خود رسالت جدیدی پیش روی خود دارد و ان ورود به هنگام و هوشمندانه به مباحث روز جهانی است.

 حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل فرصت سازی برای زنان را یکی از هنرهای امام راحل عنوان کرد و گفت: ایجاد فرصت برای تحصیل خواهران در حوزه های علمیه یکی از کارهای بی بدیل امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه  حوزه علمیه خواهران در سال 1376 پایه گذاری شد، گفت: امروز 500 مرکز آموزشی ویژه خواهران در کشور مستقر است که از این میان 400 مرکز در سطح دو حوزه فعالیت می کنند.

حجت الاسلام بهجت پور به ظرفیت های حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: امروز پس از دو دهه کار تربیتی، 94درصد مدیران، مدرسان و پرسنل حوزه های علمیه خواهران از میان دانش آموختگان خود مراکز تامین شده است.

وی در ادامه سخنان خود به سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و با بیان اینکه 20 رشته در سطح 3حوزه راه اندازی شده است، گفت: 7 رشته نیز در سطح 4حوزه  راه اندازی شده است.

 حوزه های علمیه ایران مستقل ترین دستگاه آموزشی و تربیتی در جهان است

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه امروز حوزه علمیه خواهران یک مرکز علمی و تربیتی جوان و رو به رشد است، گفت: حوزه علمیه خواهران با ماهیت هوشمند خود رسالت جدیدی پیش روی خود دارد و ان ورود به هنگام و هوشمندانه  به مباحث روز جهانی است.

وی با بیان اینکه مجموعه حوزه علمیه خواهران قدرشناس فرصت سازی ها است گفت: حوزه های علمیه ایران مستقل ترین دستگاه آموزشی و تربیتی در جهان است بطوریکه موازی کاری با نظام آموزش و پروش در آن نیست.

حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه امروز کارآمدی حوزه های علمیه بر همگان ثابت شده است، گفت: چالش پیش روی ما توانمندسازی حوزویان خواهر به تناسب پیشرفت و تهاجم دشمنان است.

وی با بیان اینکه حراست از مرزهای عقیدتی مردم و تدین جامعه بر عهده حوزه است، گفت: حوزه ها فرصت تفکر در مردم ایجاد می کنند.

 دین ، مسئله زنان و خانواده سه برنامه مهم حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم در واقع فرصتی برای مهارت افزایی طلاب و روحانیون برای متدین نگه داشتن نسل های بعدی است.

وی به افق حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: حوزه دین و مسئله زنان و خانواده سه برنامه مهم حوزه علمیه خواهران است و ما با شتاب در تحقق اهداف تعیین شده گام برخواهیم داشت.

حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه حضور در فضای مجازی یکی از مهمترین برنامه های حوزه علمیه خواهران است، گفت: طلاب با حضور در فضای مجازی در مسیر طوفان حوادث قرار گرفته و ضمن آشنایی با تحولات و پیشرفت های روزافزون به رصد شبهات دشمنان پرداخته و با پاسخگویی به آنها به دفاع از مرزهای عقیدتی دینداران می پردازند.

وی به سامانه آموزشی حوزه علمیه خواهران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سامانه ما هم کنون توانایی مدیریت رجوع  همزمان 12هزار طلبه را دارد گفت: این درحالی است که سامانه حوزه علمیه خواهران علاوه بر پوشش حوزه علمیه برادران، بخشی از نیازهای آموزشی و دینی استان های همجواز را نیز تامین می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور رصد لحظه ای جهان، بروز رسانی بانک شبهات و مدیریت برنامه های فرهنگی را از جمله برنامه های حوزه علمیه خواهران در کنار آموزش علوم دینی عنوان کرد و گفت: امروز به پشتوانه اسلام، زن به عنوان فعال ترین عنصر اجتماعی در کشور تبدیل شده است.

 

منبع: سبلان ما

خواندن 437 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family