×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

نگاهی به اجرای مولفه های دولت قوی در گام اول؛

نصب تابلوی «ورود ممنوع» مفسدان بر سردر وزارت کار تا ترمیم گسل تورم در اقتصاد کشور/ جوانان، خط شکنان تحولات پیش رو هستند

دوشنبه, 15 شهریور 1400 09:49 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
همانگونه که شهید رجایی بارها در دیدگاهایش عنوان کرده است؛ انقلاب ما با خواهش و تمنا تداوم نمی یابد بلکه موضع قوی لازم است تا با دگرگونی های بنیادی جامعه به پیشرفت برسد، دولت سیزدهم با الگوبرداری از شهیدرجایی از همان ابتدا با موضع قوی وارد میادین تلاش برای ساختن ایران قوی شد تا با ناامید کردن دشمنان، در احیای تمدن نوین اسلامی بکوشد.

به گزارش خط هشت و به نقل از سبلان ما، زندگی در دنیای پرهیاهو و ناشناخته سیاست، ملت ها را به ناچار با کلمات و واژه های جدیدی آشنا کرده است؛ کلماتی که تکرار مکرر و بی محابای آنان، رنگ و بوی تازگی را از چهره و مفهوم آنان زدوده است و دیگر برای کسی ناآشنا به نظر نمی آیند.

اگر به کشور خود نگاهی بیندازیم و تاریخ چهل ساله انقلاب را ورق بزنیم، می بینیم که در این چهار دهه از سال های آغازین انقلاب تا کنون دولت های مختلف با گرایش ها و سلیقه های خاص خود  و البته با شعار های جذاب پا به عرصه تلاش و سازندگی برای کشور گذاشتند.

هفته دولت، در واقع  فرصتی برای مرور داشته های گرانبهای دولت شهید رجایی و پویش و کوشش در جهت رسیدن به یک مجموعه عدالت محور ، متعهد و متدین برای خدمت خالصانه به جامعه است.

شهید رجایی به وجود رابطه پایاپای بین مجلس و دولت  معتقد بود و عقیده داشت رابطه ی این دو مجموعه به انقلاب بستگی دارد بطوریکه هر کدام تقویت شود، به نفع انقلاب اسلامی است.

شهیدان رجایی و باهنر را در واقع می توان به عنوان حماسه سازان خدمت برای مسئولان کشور از بالاترین مقام اجرایی تا یک کارمند ساده در کوچکترین بخش به عنوان الگو و نمونه بی بدیل معرفی کرد چراکه معتقد بود؛ در این انقلاب، آنچه مطرح است، انسان سازی است، هرچه انسان تر شویم، انقلابی تر شده ایم.

همانگونه که شهید رجایی بارها در دیدگاهایش عنوان کرده است؛ انقلاب ما با خواهش و تمنا تداوم نمی یابد. موضع قوی لازم است تا به دگرگونی های بنیادی جامعه بپردازیم چراکه انقلاب اسلامی ایران، نجات بخش همه انسان هاست و ما به خاطر انقلابمان، آماده شهادت هستیم.

امروز با مرور نتایج تفکرات و عملکرد دولت تدبیر و  امید در 8 سال گذشته این سخنان گوهربار شهید رجایی، شهید خدمت به خوبی در اذهان تجسم می شود که تنها راه پیشرفت، موضع قوی و تلاش شبانه روزی است چراکه نتیجه خواهش و تمنا چیزی جز خفت و خواری نیست.

گزارش های 100 روزه دولت تدبیر و امید به کوچک تر شدن سفره های مردم منجر شد و چهره های افسرده و غم بار کودکان در منازل  و کوی و برزن نیز خود گویای وعده های رفاه و گشایش دولت تدبیر در زندگی مردم بود و همه اینها نشات گرفته از طرز تفکرات مسئولین وقت بود، مسئولینی که به جای اینکه سیره عملی و رفتاری خادمان انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، علی رغم توصیه های رهبر انقلاب و دلسوزان نظام، به غرب امید بستند و راه چند ساله تا سعادت را با بی توجهی های خود به راه چندین ساله تغییر دادند و باعت فرصت سوزی ها و از بین رفتن سرمایه های اجتماعی این مرز و بوم شدند.

هفته دولت سال 1400 در واقع نقطه پایان دولت بی تدبیری بود که جز ویرانی چیزی برای دولت سیزدهم باقی نگذاشت و به جای تقویت خزانه پر و پیمانی که از دولت قبلی به میراث برده بود چیزی جز مشکلات اقتصادی و معیشتی ، تورم کمر شکن و بیکاری جوانان به دولت سیزدهم تحویل نداد.

دولت ایران قوی پس از تنفیذ با نیروهای جوان و به قول برخی سیاسیون با افراد کم تجربه و ضعیفش از مجلس انقلابی رای اعتماد گرفت و با بهره مندی از رهنمودهای دیدبان انقلاب، رهبر معظم جمهوری اسلامی از همان لحظه اول با عزمی راسخ تر  و روحیه جهادی پا به میدان گذاشت تا بدون در نظر گرفتن تحریم و تهدید و به ویژه برجام تنها با اتکا به توان و ظرفیت های داخلی ضمن جبران 8سال عقب ماندگی به سمت تعالی و پیشرفت روز افزود خیز بردارد.

رشد اقتصادی به زبان ساده – اقتصاد برتر

چینشِ مدبرانه تیم اقتصادی؛انباشت سرمایه ای که پشتوانه تولید و توسعه می شود
سجاد ریحانی نژاد تحلیلگر مسائل اقتصادی در مورد آغاز به کار دولت دوازدهم می نویسد: دکتر رئیسی با چینشِ مدبرانه تیم اقتصادی خود نشان داده است که انباشت سرمایه که پشتوانه تولید و توسعه است، از مسیری جز اتکای به توان نیروهای داخلی گذر نخواهد کرد.

وی معتقد است وعده اساسی دکتر رئیسی در حوزه اقتصاد شرطی نکردن این حوزه و عدم وابستگی به قدرتهای خارجی است که این مسئله نشان از درک درست آسیب های یک اقتصاد وابسته دارد، اقتصادهای وابسته خصوصا در جهان‌سوم با کمترین تزلزلی در اقتصادهای مرکز دچار آشفتگی و پریشان حالی میشوند و معیشت مردم را مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با اندک مطالعه ای به روشنی می‌توان دریافت که تمام تئوری های اقتصادی کلاسیک و مدرن پشتوانه تولید را انباشت سرمایه میدانند و چنانچه انباشت سرمایه شکل نگیرد، تولید مانند کودکی بی سرپرست و فاقد پشتوانه خواهد بود. اما آنچه در این چرخه دارای اهمیت است بومی سازی روشهای انباشت سرمایه است تا در بزنگاه ها فرآیند انباشت تحت تاثیر نوسانات بین المللی قرار نگیرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی می نویسد؛ چشم اندازی که دولت دکتر رئیسی برای آینده کشور ترسیم کرده است، این امید را ایجاد کرده است که یک انباشت سرمایه با نگاه به ظرفیت های داخلی کشور بسیار محتمل بنظر می شد. از این رو بر همه اقشار کشور لازم است که در این مسیر و در راستای تحول عظیم اقتصادی در کنار دولت مردمی دکتر رئیسی باشند تا کشور از گردنه های سخت اقتصادی و معیشتی عبور کند.

قدرت خلق پول بانک ها، برای ساختن کشور بکار گرفته شوند

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در اولین نشست تخصصی به معظلات بانکی اشاره کرده و می گوید:  بانک نهادی است که در واقع ۹۷ درصد پول و نقدینگی کشور را منتشر می کند و به موارد مصرف آن تخصیص می دهد بانکی که با بدهکار کردن خود پول خرج کرده است، نمی تواندبا اقدامات غیرمولد روی تقویت پول ملی اثرگذار شود بلکه با سفته‌بازی روی دارایی های موجود، تسهیلات رابطه‌ای ناسالم، قدرت خود را صرف متلاشی کردن تار و پود اقتصاد کشور کرده است، بنابراین لازم است این روند با تزریق دارایی ها به فعالیت های مولد و تولیدی تغییر پیدا کند تا علاوه بر تامین نیازهای بانکی بر اقتصاد کشور نیز مفید واقع شود.

خاندوزی معتقد است بانک ها تاکنون  از قدرت خلق پول خود برای «تخریب» استفاده برده اند و این منابع از این به بعد باید صرف ساختن شوند.

وی با بیان اینکه، خدمت پول به تولید و سرمایه‌گذاری یعنی "ساختن" و انحراف پول از بخش واقعی یعنی "تخریب" اقتصاد،می گوید: مسأله فقط کمیت پول و نقدینگی نیست و کیفیت خلق پول نیز به اندازه کمیت آن حائز اهمیت است و بانک ها باید به نحوی هدایت و اداره شوند که نقش سازنده پول را در کانون توجه قرار دهند.

طوفان انقلابی وزیر جوان؛ نصب تابلوی «ورود ممنوع» مفسدان بر سردر وزارت کار

عبدالملکی وزیر جوان دولت تنها یک روز پس از رأی اعتمد خود از مجلس به وعده خود مبنی بر  شناسایی و اخراج تمام مدیران مفسد و رانتی  در وزارت کار و تعاون عمل کرد و با اخراج مدیران نجوکی بگیر شستا  تابلوی «ورود ممنوع» مفسدان بر سردر وزارت کار را نصب کرد.

عبدالملکی بار اخراج  سعیدکاردار  باجناق حسین فریدون، 15 نفر از مشاوران نجومی بگیر شستا را نیز اخراج کرد تا مرهمی بر زخم کارگرانی باشد که در 8 سال گذشته از رسیدن به حداقل حقوق خود محروم بودند.

وزیر جوان انقلاب در دومین کار جهادی خودعامل افزایش نجومی قیمت سیمان را نیز  برکنار کرد تا به وضعیت آشفته سیمان و بالتبع مسکن سر و سامان دهد.

رضا جمارانیان، مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین شستا و دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان که با تصمیمات نامناسب و اعطای رانت به افراد خاص باعث افزایش 500 درصدی قیمت سیمان در بازار شده بود، با دستور وزیر کار برکنار شد.

عبدالملکی در تداوم کارهای انقلای و جهادی خود قول مساعد برای کمک به کادر درمان  تامین اجتماعی داد و طی مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد:ما در تامین اجتماعی حدود ۵۰ هزار کادر درمان داریم که اغلب آن‌ها درگیر موضوع کرونا شدند. ما مبلغ ناچیز یک میلیون تومانی را به عنوان هدیه برای کل این ۵۰هزار نفر درنظر گرفته‌ایم که ظرفِ یک هفته‌ی آینده پرداخت خواهد شد.

خط و نشان وزیر خارجه انقلابی برای آمریکا

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه انقلابی  نیز در اولین روزهای کاری خود خطاب به مذاکره کنندگان اروپایی گفت: آمریکائی ها تا زمانیکه از ادبیات تهدید استفاده می کنند در مذاکرات به جایی نخواهند رسید.

وی تصریح کرد: فقط از مذاکره ای که در آن منطق حاکم باشد استقبال می کنیم.

امیرعبداللهیان در اجلاسیه بغداد نیز در حرکت خلاقانه و جسورانه‌ای که نشان داد اعلام کرد وزیر جمهوری اسلامیایران  هم سطح سران و روسای جمهور سایر کشورهای حاضر در نشست است.

راشد پرستار دبیرکل مجمع ملی جوانان استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما با بیان اینکه مجمع ملی تشکل های جوانان کشور با عضویت ۳۷۰۰ تشکل جوانان و بیش از ۸۰۰ هزار جوان  خواستار معرفی  مدیران جوان و با استعداد در سطوح بالا و میانی مدیریت کشور هستند، گفت:در یک جامعه با تکیه بر قدرت و نیروی جوانی می‌توان بر مشکلات زندگی فایق آمده و راه‌های سخت و ناهموار پیش روی جامعه را به آسانی پیمود ، از این رو تکیه بر شور و شعف جوانی و کمک گرفتن از نیروی خلاق و سازنده نسل جوان می‌تواند برای پیشرفت یک کشور، کارگشا و راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه جوان با تکیه بر قدرت جوانی خود می تواند با بهرمندی از تجربیات مدیران باسبقه به مدیران توانمند  آینده نه چندن دور تبدیل شوند، گفت: بکار گیری جوانان در پست های مدیریتی امروز امر بدیهی است و دولت می تواند با بها دادن به جوانان به موتور پیشران  و با انگیزه دولت انرژی بیشتری تزریق کرده تا با اتکا به پتانسیل های جوان  و جوانی نیروها به سعت ضمن جبران عقب ماندگی ها به سمت ساخت ایرانی آباد و قوی گام برداریم.


اجرای طرح توسعه متوازن و رفع تبعیض شرط  رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی 

سید غنی نظری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ضمن قدردانی از اغاز انقلابی دولت سیزدهم  خواستار اجرای برنامه‌های توسعه متوازن در کشور شد و اظهار امیدواری کرد  از این طریق به برخی تبیعض‌ها و بی توجهی‌ها به مناطق محروم کشور پایان داده می شود.

وی یکی از عوامل توسعه نیافتگی مناطق کم‌برخوردار کشور وجود ناعدالتی در توزیع امکانات و اعتبارات در گذشته و بی‌توجهی به توسعه متوازن در  مناطق مختلف کشور بوده است که باید به آن پایان داده شود.

نظری  گفت : رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزاری پیشنهادی رییس جمهوری به شرط اجرای طرح توسعه متوازن و رفع تبعیض در بحث توزیع امکانات، اعتبارات و همچنین نگاه همه جانبه و برابر به مناطق مختلف کشور بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس با بیان اینکه در قانون اساسی به رفع تبعیض بیش از هرچیز دیگر توجه و تاکید شده است، گفت: به علت بی‌توجهی به این مهم و همچنین عدم تمرکز زدایی در کشور،  همه امکانات در کلان شهرها و مناطق برخوردار تجمیع شده و امور در شهرستان‌های کم برخوردار کشور به سختی پیش می‌رود .

نظری   ادامه داد: استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود تلاش نمایندگان برای توسعه متوازن، بیشتر نگاه مدیران اجرایی به مرکز استان متوجه است.

هفته دولت 1400 هرچند با عقبه دولت تدبیر امید و به برکت کرونا بدون ارائه گزارش آماری و کاغذی به پایان رسید ولی این هفته پربرکت آغازی بر کار دولت قوی برای ساخت ایرانی آباد و قوی است که امیدواریم دولتمردان با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی  و الگوبرداری از شهدای خدمت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر  سال متفاوت و در واقع هفته دولت پربار و متفاوتی برای 1401 رقم بزنند تا مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به آینده درخشان توام با رفاه و امنیت امیدوارتر شوند.

منبع: سبلان ما

خواندن 382 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family