×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

حضور حماسی دانش آموزان اردبیلی در مراسم ۱۳ آبان

دانش آموزان اردبیلی با حضور پرشور خود در تجمع ۱۳ آبان بانگ "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" را رساتر و بلندتر از هر سال بر سر استکبار زدند و حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

شنبه, 15 آبان 1400 10:34 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

دانش آموزان اردبیلی در گام دوم انقلاب، ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان‌ها و اندیشه‌های والای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، با حضور پرشور خود در تجمع یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، در کنار تمامی آحاد همیشه در صحنه، ولایتمدار و شهیدپرور استان حماسه ای دیگر آفریدند.

حضور حماسی دانش آموزان اردبیلی در مراسم ۱۳ آبان

علت نام گذاری روز دانش آموز

امروز ۱۳ آبان روزی است که نوجوانان ایران از جان گذشتگی و رشادتشان را به جهانیان نشان دادند و با خونشان انقلاب را تثبیت کردند و دست طمع چپاول گران را از ایران بریدند.

۱۳ آبان در ایران روز دانش‌آموز است. علت نامگذاری این روز، بنا به آمار بنیاد شهید انقلاب اسلامی کشته شدن ۲ نفر است که یکی از آن‌ها دانش‌آموز بود.

در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی به نشانه اعتراض در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، هدف تیراندازی مأموران دولت جعفر شریف‌امامی قرار گرفته و کشته شدند. در این اعتراض که با همیاری قشر‌های دیگری از مردم نیز همراه بود، با شروع شلیک گاز اشک‌آور و سپس گلوله، ۱ دانش‌آموز کشته شد و ۳ نفر دیگر مجروح شدند.

در مبارزه با استکبار، نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کردند. این قشر متعهد و آگاه، هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. در واقع آن‌ها بودند که با شعار‌های کوبنده و فعالیت‌های خود بر ضد رژیم نقش مهمی در متزلزل کردن پایه‌های حکومت پهلوی داشتند.

دانش آموزان که گوش به فرمان رهبرشان بودند، مسیر آزادیخواهی را به تمام مظلومان و مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با استکبار جهانی به مبارزه بپردازند بنابراین یکی از پیشگامان مبارزه ملی در نهضت امام خمینی(ره)، دانش آموزان متعهد و بیداری بودند که برای رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند.

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۵۷ جمعی از دانش آموزان مدارس پایتخت طی بیانیه‌ای اعلام کردند: ما دانش آموزان ایرانی روز شنبه سیزدهم آبان ۱۳۵۷ را به عنوان روز دانش آموز اعلام نموده و قصد داریم هر ساله با یاد شهیدان جنبش دانش آموزی در این روز بر وحدت و یکپارچگی خود بیفزاییم. به منظور گرامیداشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده‌است.

۳۶ هزار تن شهید دانش آموز
بدون شک دانش آموزان همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری آن نقش بسزایی داشتند. در تثبیت و تداوم آن دارای نقش محوری هستند، آن‌ها پس از انقلاب در طول جنگ تحمیلی برای دفاع از کیان اسلام جنگیدند به طوری که که بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز بسیجی در جنگ شرکت کردند و بیش از ۳۶هزار تَن شهید و ۲ هزار و ۸۵۳ تَن مفقود الاثر و جانباز و ۲ هزار و ۴۳۳تَن آزاده را در این راه تقدیم دفاع از وطن کردند؛ بنابراین باید گفت حضور دانش آموزان و فداکاری‌های آن‌ها در روز‌های منتهی به انقلاب و جنگ تحمیلی توطئه دشمنان را خنثی کرد. از این رو توجه جدی به دانش آموزان و فراهم کردن زمینه‌های پیشرفت همه جانبه آنان تضمینی برای پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف آن است و بدون همراهی آنان دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی امکان پذیر نخواهد بود.
۱۳ آبان ماه سمبل استکبارستیزی ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و استکبار است.

خبرنگار: اسلام پیله‌ور ملکی

خواندن 408 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family