فرمانده نیروی زمینی سپاه:

شهادت حاج قاسم موجب انسجام بیشتر جبهه مقاومت شد

شنبه, 10 دی 1401 17:01 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

شهادت سپهبد سلیمانی، موجب انسجام بیشتر و استحکام اتحاد و عزم تمامی ملت‌ها و گروه‌های مبارز و انقلابی در تداوم مجاهدت و تلاش آن‌ها در برابر ظلم و ستم استکبار و رژیم صهیونیستی و مزدوران دست‌نشانده و نیابتی آن‌ها شد.

 

به گزارش خط هشت، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پاسدار پیشکسوت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، فرمانده‌ای شجاع و انقلابی، سخت‌کوش و متواضع بود که از همان دوران جوانی، هیچ‌گاه میدان مبارزه و جهاد را رها نکرد و سرانجام به دست شقی‌ترین دشمنان اسلام و انقلاب به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا رسید.

عوامل متعددی سردار شهید سلیمانی را فرمانده‌ای بی‌نظیر کرده بود و دوست و دشمن توانایی‌های او را تحسین می‌کردند. تبعیت بی چون و چرا و محض شهید سلیمانی از مولا و مقتدایش، مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، یکی از مهم‌ترینِ این عوامل است. عامل دوم، ویژگی‌های فردی و شخصیتی حاج قاسم و نیز تجربیات متراکم و متنوع ایشان در دوران دفاع مقدس و ماموریت‌های ایجاد امنیت و مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و اشرار به‌ویژه در جنوب شرق کشور است. فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و مجاهدت‌های بی وقفه چندین ساله ایشان در جبهه‌های مختلف محور مقاومت به عنوان فرمانده نیروی قدس نیز در عظمت و توفیق آن شهید والامقام نقش موثری داشته است.

حاج قاسم سلیمانی با شجاعت مبارزه علیه تروریسم را شروع کرد و مقابل گروهک تکفیری صهیونیستی ایستاد تا آن‌ها به اهداف شوم خود در منطقه و جهان دست پیدا نکنند. اگر این تقابل صورت نمی‌گرفت، هدف بعدی آن‌ها بعد از سوریه و عراق، ایران بود و امنیتی که هم اکنون در کشور ما برقرار است، مرهون تدبیر عمیق مقام معظم رهبری و خون حاج قاسم و هم‌رزمانش در جبهه مقاومت است. مردم دنیا هم شاهد هستند و دقیقاً می‌دانند که چه کسانی داعش را شکست دادند.

خون شهید سلیمانی پاکی این راه پرعظمت را بر همگان آشکارتر نمود. راه حاج قاسم سلیمانی نیز تا نابودی همه تروریست‌ها و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه ادامه خواهد داشت و همه دلبستگان محور مقاومت و همرزمان و همفکران شهید حاج قاسم سلیمانی با ایمان و اراده راسخ و انگیزه و والاتر از پیش ادامهدهنده راه آن مجاهد شهید هستند.

بارزترین ویژگی شهید سلیمانی، شناخت عمیق و نیز عشق و دلدادگی و حرکت بر اساس مکتب امام خمینی (ره) و ایمان و اعتقاد راسخ و عملی به راه و منویات مقام معظم رهبری بود که از او فرمانده‌ای مخلص و مجاهدی تلاشگر برای تحقق آرمان‌های امت اسلامی، به‌ویژه در کشور‌های محور مقاومت ساخته بود.

ویژگی مهم و تاثیرگذار دیگری که می‌تواند عامل بسیار مهمی در توفیقات شهید سلیمانی باشد، نوع‌دوستی، مردم‌داری و احترام فوق‌العاده ایشان به والدین گرامیشان بود؛ صفاتی که ضمن جلب رضایت و عنایت الهی، موجب شد آن برادر عزیز، محبوب دل‌های مردم شود.

شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، موجب انسجام بیشتر و استحکام اتحاد و عزم تمامی ملت‌ها و گروه‌های مبارز و انقلابی در تداوم مجاهدت و تلاش آن‌ها در برابر ظلم و ستم استکبار و رژیم صهیونیستی و مزدوران دست‌نشانده و نیابتی آن‌ها شد.

شهادت ایشان نتیجه و پاداش یک عمر مبارزه، تلاش، اخلاص و ماندن بر عزم راسخ و عقیده الهی و پیمان استوار او و مصداق بارز آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» است.

 
 

منبع: دفاع پرس

خواندن 122 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family