درگیری اعراب و یهودیان اراضی اشغالی؛ چالش جدید رژیم صهیونیستی

سه شنبه, 22 فروردين 1402 15:50 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رژیم صهیونیستی بعد از درگیری در جبهه‌های فلسطین، لبنان و سوریه حالا نگران گشوده شدن جبهه جدید از درگیری‌ها میان شهروندان عرب و یهودی داخل شهر‌های اراضی اشغالی است.

به گزارش خط هشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز با انتشار اخبار و گزارش‌هایی هشدار دادند که پس از درگیری این رژیم در جبهه‌های مسجد الاقصی، جنوب لبنان و سوریه حالا باید در انتظار گشوده شدن جبهه جدیدی باشند دلیل آن احتمال آغاز درگیری‌هایی مابین اعراب و یهودیان ساکن شهر‌های اراضی اشغالی است.

موضوعی که با توجه به بحرانی بودن وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی با همسایگان خود و درگیری نظامی که در روز‌های اخیر با گروه‌های مقاومت فلسطینی بویژه حماس و در ادامه با لبنان و سوریه داشت می‌تواند به آثار مخربی را بر امنیت و وضعیت این رژیم اشغالگر داشته باشد.

درگیری اعراب و یهودیان اراضی اشغالی چالش جدید رژیم صهیونیستی

البته در حدود اردیبهشت ماه دو سال گذشته بود که اولین جرقه‌های خیزش فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی ۱۹۴۸ یا شهروندان عرب اسرائیلی زده شد و گسترده این اعتراضات بی‌سابقه تمامی مناطق اشغالی را دربر گرفت. دامنه این اعتراضات تا آنجایی بالا گرفت که «بنیامین نتانیاهو» در سخنانی صریح این اتفاقات و رویداد‌ها را برای موجودیت این رژیم نامشروع و اشغالگر بسیار خطرناک دانست.

اما چرا در میانه جدیدترین درگیری رژیم صهیونیستی با مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی نگرانی‌های جدیدی از وقوع درگیری جدیدی بین اعراب و یهودیان ساکن شهر‌های اراضی اشغالی ایجاد شده است؟ باید برای پاسخ به این سوال ابتدا آشنایی مختصری با شهروندان عرب اسرائیلی پیدا کنیم.

درگیری اعراب و یهودیان اراضی اشغالی چالش جدید رژیم صهیونیستی

شهروندان عرب اسرائیل یا «اعراب ۴۸» فلسطینیان ساکن مناطقی هستند که در آن بین کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ جنگی درگرفته بود. این مناطق در واقع به غیر از کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و بلندی‌های جولان هستند که در آن چیزی در حدود ۲۰ درصد جمعیت رژیم صهیونیستی ساکن هستند.

حال بازمی‌گردیم به سابقه نزاع و درگیری‌هایی که تا امروز بین عرب‌ها و یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی روی داده است. ریشه این نارضایتی نزد اعراب ۴۸ یا فلسطینیان ساکت اراضی ۱۹۴۸ به تبعیض و ظلم و ستمی است که سران و مقامات رژیم صهیونیستی بر این مردم در مقایسه با دیگر یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی روا می‌دارند. ضمن اینکه آخرین نظرنسجی که دو سال قبل از فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ انجام شد نشان داد که ۷۵ درصد آن‌ها اتتقاد دارند حق حاکمیت در اسرائیل را ندارند.

درگیری اعراب و یهودیان اراضی اشغالی چالش جدید رژیم صهیونیستی

موضوع دیگری که موجب شده رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز پیرامون احتمال ایجاد درگیری مابین شهروندان عرب و یهودی داخل شهر‌های اراضی اشغالی نگرانی‌های بسیار فوری و جدی داشته باشند ادامه دار بودن سرکوب فلسطینیان ساکن در اراضی ۱۹۴۸ است. بر اساس اخبار و گزارش‌های موجود سرکوب این دست از فلسطینیان همچنان در سال‌های ۲۰۲۱ و حتی سال ۲۰۲۲ همچنان ادامه داشته و این موضوع موجب انباشته شدن خشم و نارضایتی فراوانی در میان این دست از فلسطینیان شده است.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده حالا که شاهد افزایش و تشدید قابل توجه خشونت نظامیان و شهرک‌نشینیان صهیونیست علیه مردم فلسطین هستیم و روزی نیست که اخباری مبنی بر اهانت و هتک حرمت مسجد الاقصی منتشر نشود این نگرانی و ترس در نزد اصاحبا رسانه و حتی کارشناسان صهیونیست ایجاد شده که هرلحظه ممکن است مجددا خیزشی را از طرف اعراب فلسطینی ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ را شاهد باشند.

درگیری اعراب و یهودیان اراضی اشغالی چالش جدید رژیم صهیونیستی

نکته مهم اینجاست که ماجرا زمانی برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی خطرناک‌تر می‌شود که در کنار درگیری‌هایی که نظامیان این رژیم اشغالگر با مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی دارند جبهه جدیدی در داخل سرزمین‌های اشغالی علیه آن‌ها گشوده شود و آنجاست که موجود این رژیم عمیقا مورد تهدیدی جدی قرار می‌گیرد.

بر این اساس به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی که از طرف رسانه‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با احتمال آغاز درگیری‌های جدیدی مابین شهروندان عرب و یهودی داخل شهر‌های اراضی اشغالی مطرح می‌شود بسیار به موقع و بجا است و هم اکنون شاهد قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در موقعیتی بسیار حساس، شکننده و خطرناک هستیم که هرلحظه امکان دارد با فروپاشی عظیم، گسترده و غافلگیر کننده در سایه وقوع درگیری‌های بزرگ داخلی روبرو شوند.

در پایان باید گفت شرایط حاکم بر شهر‌هایی با جمعیت فلسطینی و صهیونیستی، همچنان زمینه هرگونه درگیری دیگری را فراهم آورده است. زیرا سرکوب سیستماتیک در سطح رسمی و غیر رسمی شامل عدم تخصیص بودجه آموزشی و بهداشتی و خدماتی تا نژادپرستی افسارگسیخته صهیونیست‌های تندرو علیه آنان، عرب‌های ساکن این شهر‌ها را در رده شهروند درجه دو و سه قرار داده است و از این روی سرزمین‌های اشغالی همانند بشکه باروتی هرلحظه امکان انفجار و آغاز درگیری‌های گسترده و شدیدی را دارد.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 105 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family