وصیت‌نامه نوجوان شهید مرحمت بالازاده؛

اسلام و قرآن، تنها راه سعادت است

سه شنبه, 09 آبان 1402 10:10 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

شهید مرحمت بالازاده در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: از شما تقاضایی دارم. اگر من شهید بشوم گریه نکنید. اگر گریه بکنید به شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران گریه بکنید تا چشم منافقان کور بشود و بفهمند که ما برای چه می‌جنگیم.

به گزارش خط هشت ،  شهید شاخص دانش‌آموز, مرحمت بالازاده در هفدهم خردادماه 1349، در روستای «چای گرمی» یکی از روستاهای شهرستان گرمی از توابع انگوت در دامان سر سبز مغان و در یک خانواده متدین و محروم، دیده به جهان گشود, 

شهید بالازاده آموزشهای نظامی، قرآن و عقیدتی را در همین پایگاه گذرانده و با شور و حال عجیبی به پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی می پردازد و در پایگاه مقاومت مسوولیت تبلیغات را عهده دار شده و با سخنان معصومانه و پاک خویش، پیام امام خمینی(ره) را به دوستان می رساند و آنها را با فعالیت های فرهنگی فوق العاده موثر خود جهت اعزام به جبهه تشویق می‌کرد.

وصیت نامه
 

 

من وصیتنامه ام را از اینجا شروع می کنم که برادران مسلمان و امام را تنها نگذارند و پیام من به دانش آموزان این است که سنگر مدرسه را خالی نگذارند و سعی کنند از نظر علم در سطح بالاتری قرار گیرند و فرصت گرفتن پست ها به وسیله منافقان را به هیچکس ندهند و خود از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

تمام نیروهای مسلح و هسته های مقاومت که در مرز ایران و شوروی هستند؛ هشیار باشند.

پدر و مادرم اگرچه فرزندتان لیاقت شهادت را ندارد ولی اگر مورد قبول درگاه ایزد تعالی قرار گرفتم خواهش من از شما این است که در فراق من گریه نکنید و اگر خواستید گریه کنید در خلوت و تنهایی گریه کنید تا موجب خوشحالی منافقان نشود

برادر کوچکم وقتی که بزرگ شدی لباس مرا بپوش و اسلحه مرا بردار و راه مرا ادامه بده و با دشمن اسلام بستیز.

برادران دلیر ملت مسلمان سفارش من به شما این است که در نمازها امام و رزمندگان را دعا کنید و پیروزی آن ها را از خداوند متعال بخواهید و اما بچه های ده ما از شما این انتظار را دارم که در نمازهای جماعت شرکت کنید از معلم خود اطاعت کنید و در راهپیمایی ها شرکت کنید و از امام جمعه شهر خود می خواهم که تبلیغات را هر چه فعالانه انجام دهند تا بلکه با این کار خود دشمن را کور کنند.

اُوصیکُم به تَقوی الله وَ نَظمِ اَمرِکُم

من شما را در تمام کارها به تقوا و نظم وصیت می کنم و شما نیز تقوا و نظم را در حالت تعادل نگه دارید تا اینکه به یاری خدا بتوانید گامی در راه پیشبرد اهداف عالیه اسلام فراتر روید

اگر من شهید شدم قبر مرا در کنار شهید هادی قاسمی به خاک بسپارید در آخر از تمام دوستان و آشنایان می خواهم که اگر از من زشتی و بدی دیده اند به خاطر خدا مرا ببخشند و آمرزش مرا از خداوند غفار بخواهند بلکه خداوند از گناهان من درگذرد و مرا در قیامت با حضرت قاسم محشور کند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی رو نگه دار

وصیت نامه
 

با سلام بیکران به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با سلام بیکران به رهبر مستضعفان ، ابراهیم زمان ، خمینی بت شکن و با سلام بی کران به مردم ایثارگر و شهید پرور ایران، که همچون امام حسین (ع) و لیلا، پسرشان را به دین اسلام قربانی می دهند.

آری ای ملت غیور شهید پرور ایران! درود بر شما! درود بر شما که همیشه در مقابل کفر ایستاده اید و می ایستید تا اخرین قطره خونتان

درود بر شما ای ملت ایران! ای مشعل داران امام حسین! تا آخرین قطره خونتان از این انقلاب و از رهبر این انقلاب خوب محافظت کنید تا که این انقلاب اسلامی را به نحو احسن به منجی عالم بشریت تحویل بدهید.

و ای پدر و مادر عزیزم! اگر این پسرتان در راه اسلام به شهادت برسد، افتخار کنید که شما هم از خانواده شهدا برشمرده می شوید.

ای پدر و مادر عزیزم ! از شما تقاضایی دارم . اگر من شهید بشوم گریه نکنید. اگر گریه بکنید به شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران گریه کنید تا چشم منافقان کور بشود و بفهمند که ما برای چه می جنگیم.

حالا معلوم است که راه تنها یک راه است آن راه هم راه اسلام و قران است و آخر وصیت می کنم راه شهیدان را ادامه بدهید و اسلحه شان نگذارید در زمین بماند. از تمام همسایه ها و از تمام هم روستایی هایمان می خواهم که اگر از من سخن بدی شنیده اید حلال کنید و برادرانم اسلحه ام را نگذارند در جا بماند و خواهرانم با حجاب با دشمنان جنگ کنند.

خدایا تو را قسم میدهم که اگر گناهانم را نبخشی از این دنیا به آن دنیا نبر.

 

 

 

منبع: سبلان ما

خواندن 79 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family