یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ و یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا در اردبیل برگزار می‌شود

چهارشنبه, 03 مهر 1398 18:02 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل از برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ و یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

 

به گزارش خط هشت از اردبیل، جلیل بابازاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره هشدای عملیات غرورآفرین والفجر ۸ و شهدای یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورای اردبیل روز شنبه ۶ مهرماه ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای والفجر ۸ به‌صورت با شکوه در اردبیل برگزار خواهد شد، افزود: این یادواره با حضور و سخنرانی سردار غلامحسین غیب‌پیرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: همه ساله در هفته دفاع مقدس بازخوانی و بازسازی یکی از عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به استان‌ها ابلاغ می‌شود که امسال نیز عملیات شهدای والفجر ۸ که یک عملیات آبی- خاکی بود برای عموم به نمایش گذاشته شده است که در همین راستا یادواره این عملیات غرورآفرین در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در عملیات والفجر ۸ که در سال ۶۴ انجام شد، رزمندگان اسلام توانستند با رمز یا زهرا(س) از رودخانه اروند گذشته و منطقه فاو را به کنترل خود درآورند که این پیروزی در کل رسانه‌های جهان منعکس شد.

بابازاده ادامه داد: عملیات والفجر ۸ به اذعان دشمن و بسیاری از فرماندهان رژیم بعث عراق و حتی تحلیلگران مسائل نظامی گفتمان و ادبیات جنگ و مذاکراتی که تا پیش از این بر روی میز بود به‌طور غافلگیرانه‌ای تغییر داد.

وی اظهار داشت: استان اردبیل ۱۰۷ شهید در این عملیات تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و ۱۷ شهید یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا اردبیل در دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس که چگونه در والفجر ۸ و رود اروند با خدای خود مناجات می‌کردند، تصریح کرد: رزمندگان در عملیات والفجر ۸، دل دریایی خود را به اروند خروشان زدند تا این انقلاب و اسلام و کلام امام خمینی(ره) پایدار بماند.

وی اذعان داشت: دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و پایداری را در ملت و نظام اسلامی نهادینه کرد و براساس همین تفکر و فرهنگ که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا بود، در تمام این ۴۰ سال محکم مقابل همه دشمنان ایستاد و روحیه مقاومت، ایستادگی و حضور آگاهانه مردم بهترین و بزرگ‌ترین اقتدار ملی است.

بابازاده بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس را خودباوری و اتکا به درون توسط ملت ایران دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس این تفکر را که «ما می‌توانیم، ما پیروزیم و ما شکست ناپذیریم» را در ذهن مردم ایران به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان کم‌تر از شهادت نیست، اظهار نمود: عده‌ای هستند به یادواره‌های شهدا ایراد می‌گیرند و مخالف برگزاری این‌گونه یادواره‌ها هستند، اما این را باید بدانند که ملت ایران هرچه دارند مرهون خون‌های پاک شهدای والامقام است و شهدا به ما نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که به شهدا نیاز داریم.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل ادامه داد: حفظ مقدسات و آرمان‌های اسلامی هدف مشترک شهدای والامقام بوده و در طول تاریخ، ملت ایران خشم و انزجار خود را نسبت به ظلم و استکبار نشان داده‌اند و هدف ما این است که با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی راه امام حسین(ع) و شهدای والامقام را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم انقلابی و ولایت‌مدار اردبیل در همه مراسمات حضور بی‌بدیل و بی‌نظیری دارند،گفت: از مردم شهیدپرور استان اردبیل به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسؤولان و تمامی آحاد مردم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی دعوت به‌عمل می‌آید.

 

 

منبع: فارس

خواندن 1053 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family