برگزاری سی و سومین یادواره شهدای سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا

جمعه, 11 مهر 1399 14:55 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سی و سومین یادواره 33 شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در باغ موزه دفاع مقدس ساری برگزار شد.

 

به گزارش خط هشت از شهرستان ساری، سی و سومین یادواره ۳۳ شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در باغ موزه دفاع مقدس ساری برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده‌های معظم شهدای نیروگاه و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی و کارکنان نیروگاه حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در مازندران طی سخنانی ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد ماندگار شهدا، به تبیین مطالبه و سفارش شهدا به مردم و مسؤولان در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. 

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی با بیان اینکه پیام شهدا و رضایت آنان در نترسیدن از دشمن است، اظهار کرد: ترس از قدرت‌های بزرگ یکی از علل مهم عقب ماندگی کشورهاست به همین دلیل دنیای استکبار می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت در بین ملت‌های مظلوم و تحت استعمار آنان را سرجایشان بنشاند تا در برابر ظلم آنان اعتراض نکنند، اما شهدای ما از دشمن نترسیدند و پیام‌شان هم نترسیدن از دشمن است و زمانی از ما خشنود خواهند شد که از دشمن نترسیم.      

وی نترسیدن ملت ایران را علت اصلی عصبانیت آمریکا دانست و گفت: آمریکا می‌خواهد ملت ما را بترساند و وادار به تسلیم کند تا ایستادگی و استقامت ملت ایران منجر به بیداری ملت‌های دیگر نشود و  عده‌ای از پادوهای داخلی هم به‌دنبال ترویج آمریکا هراسی هستند، اما ملت ایران در چهار دهه گذشته به تأسی از اندیشه امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری در راه حفظ آرمان‌های خود استوار مانده و ثابت کردند که " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".   

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: ملت ما هرگز از آمریکا نترسید و در عرصه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس، خلق حماسه دفاع از حرم، ساقط نمودن پهپاد آمریکایی، موشکباران اردوگاه عین‌الاسد و ارسال محموله‌های نفتی به ونزوئلا، ابهت و هیمنه پوشالی آمریکا را شکسته است که این اقدامات موجب خشنودی شهدا می‌شوند.

در این مراسم محسن سلطانی یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت(ع)، با قرائت اشعاری در وصف رشادت‌های شهدا، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به روضه‌خوانی و نوحه‌سرایی پرداخت.

 همچنین در میزگردی با حضور محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا، سیدنقی رکابی جانباز بازنشسته نیروگاه، مجیدرضا شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نکا و محسن  نجیب‌زاده از فرماندهان و راویان دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و بمباران و بازسازی نیروگاه، به تشریح علل و عوامل تهاجم دشمن بعثی به نیروگاه نکا، نقش خودباوری و تلاش جهادی کارکنان نیروگاه نکا در بازسازی خرابی‌های ناشی از بمباران‌ها، رسالت نیروهای انقلابی در حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی و آرمانهای شهدا و اقدامات و فعالیت‌های مهم نیروگاه نکا برای تولید مطمئن و پایدار تولیدبرق پرداخته شد.

یادآور می شود، نیروگاه شهیدسلیمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در تاریخ‌های ۱۵ آذر سال ۶۵ ، هفتم مهر ۶۶ و چهارم خرداد ۶۷ آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمبارانها ۲۵ نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند و ۹۳ نفر مجروح شدند، اما علیرغم گستردگی خرابیهای ایجاد شده با همت های بلند کارکنان دوباره احیاء شد و اکنون با بیش از ۴ دهه بهره برداری همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق حضور مؤثری دارد.

این نیروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه های حق علیه باطل در مجموع ۳۳ شهید و ۱۵۴ جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

 

 

منبع: فارس

خواندن 863 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family