ایثار شهید «محمد مهدی احمدی» ارزشمندتر از قهرمانی من است

شنبه, 03 تیر 1402 15:12 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

قهرمان «جودو» با اشاره به اینکه ادامه راه شهدا وظیفه‌ای همگانی است، اظهار کرد: ایثار شهید «محمد مهدی احمدی» ارزشمندتر از قهرمانی من است. با لطف خداوند اگر باز هم موفق به کسب مدال در مسابقات ورزشی شوم، قهرمانی‌ام را تقدیم به شهید دیگری خواهم کرد.

به گزارش خط هشت: «وفاداری به آرمان شهیدان را وظیفه‌ خودم می‌دانم و از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد آنان استفاده می‌کنم. اعتقاد دارم که ایثار شهید «محمدمهدی احمدی» از قهرمانی‌ من در مسابقات ورزشی ارزشمندتر است.» اینها را «محمد محمدی بریمانلو» قهرمان «جودو» می‌گوید که به تازگی مدال قهرمانی‌اش در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 «هانگژو چین» را تقدیم خانواده شهید «محمدمهدی احمدی» کرده است. خبرنگار «نوید شاهد» با «محمد محمدی بریمانلو» قهرمان جودو گفت‌وگو کرده است.

ایثار شهید «محمد مهدی احمدی» ارزشمندتر از قهرمانی من است

قهرمانی در ورزش، رویای کودکی‌ام بود

این قهرمان جودو در گفت‌وگو با خبرنگار نوید شاهد درباره اینکه چگونه به این رشته ورزشی علاقه‌مند شده است، خاطرنشان کرد: متولد چهارم بهمن‌ماه 1372 در شهر «بجنورد» هستم و از کودکی به ورزش «کشتی» علاقه داشتم. «کشتی» هم شباهت‌های بسیاری به «جودو» دارد و همین موضوع باعث شد تا به این رشته رزمی هم علاقه‌مند شوم. مسابقات ورزشی این رشته به‌ویژه کشتیِ «جوخه» را دنبال می‌کردم و از تماشای آن لذت بسیار زیادی می‌بردم.

وی افزود: به یاد دارم که خودم را به جای کشتی‌گیرانی که در میانه گود فنون مختلف را اجرا می‌کردند، تصور می‌کردم. قهرمانی در مسابقات ورزشی رویای کودکی‌ام بود. خدا را شکر می‌کنم که این رویا تعبیر شد و موفق شدم در رشته ورزشی مورد علاقه‌ام روی سکوی قهرمانی بروم.

تقدیم مدال به خانواده شهید، قطره‌ای در برابر اقیانوس ایثار آنها بود

بریمانلو در مسابقات مختلف ورزشی موفق به کسب مدال و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان شده است. این قهرمان «جودو» در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: وفاداری به آرمان شهیدان را وظیفه‌ خودم می‌دانم و از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد آنان استفاده می‌کنم.

وی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: وقتی مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «محمدمهدی احمدی» در شهرمان «بجنورد» برگزار شد؛ من در اردو بودم و توفیق شرکت در این آیین شکوهمند را از دست دادم. با خودم عهد بستم که پس از اردو به دیدار خانواده این شهید بروم و مدال قهرمانی در مسابقات آسیایی جودو را که یک‌ماه پیش کسب کرده بودم، تقدیم‌شان کنم تا قطره‌ای در برابر اقیانوس ایثار آنها باشد.

ارادت ویژه نسبت به شهید

این قهرمان «جودو» درباره اینکه چگونه تصمیم گرفته تا مدالش را تقدیم خانواده شهید «محمدمهدی احمدی» کند، روایت کرد: با توجه به اینکه در زمان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام در اردو بودم و از شهر «بجنورد» فاصله زیادی داشتم. تصمیم گرفتم وقتی به شهرمان بازگشتم در دیدار با خانواده شهید «محمدمهدی احمدی» مدالی که یک ماه قبل در مسابقات کسب کرده بودم را تقدیم‌شان کنم. این شهید همشهری من است و نسبت او ارادت ویژه‌ای دارم.

بریمانلو زنده نگه داشتن یاد شهدا را وظیفه‌ای همگانی دانست و در ادامه صحبت‌هایش گفت: اعتقاد دارم که آحاد شهدا حقی به گردن ما دارند و مدیون ایثار و ازخودگذشتگی آنها هستیم. بنابراین زنده نگه داشتن یاد و نام آنان ضروری است و نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند. بدون تردید ایثار شهید «محمدمهدی احمدی» ارزشمندتر از مدال من است. ‌‎

آثار مثبت همنشینی با خانواده شهید

«بریمانلو» در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: همنشینی با خانواده‌ معظم شهید آثار مثبتی دارد و انرژی و آرامش می‌دهد. وقتی به خانه این شهید والامقام رفتیم توفیق نداشتم که زمان زیادی در محضرشان باشم اما همان چند دقیقه هم بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: زمانی که به خانه این شهید والامقام رفتیم و پدر و مادرش با مهربانی و تواضع از من تشکر کردند، احساس عجیبی داشتم. آنها با وجود ایثار ارزشمندشان از من که کار بسیار کوچکی انجام داده بودم قدردانی می‌کردند. شنیدن قدردانی پدر و مادر شهید موجب شد تا مطمئن شوم تصمیمی که گرفته‌ام تا مدالم را تقدیم خانواده شهید کنم درست بوده است.

تقدیم نخستین مدال به کادر درمان

این قهرمان «جودو» پیش از این هم سابقه تقدیم مدال را داشته و تقدیم مدال به خانواده شهید «محمدمهدی احمدی» نخستین بار نبوده است. «بریمانلو» در این باره توضیح داد: پس از کسب نخستین مدال در سال 1388 برای قدردانی از زحمات و ایثار «کادر درمان» مدالم را به آنها تقدیم کردم. «کادر درمان» در مواجهه با کرونا هم زحمات بسیاری کشیدند و مدیون ایثارگری آنها هستیم. البته من مدالم را سال 1388 پس از کسب نخستین مدالم تقدیم این قشر زحمتکش و ایثارگر کردم تا بدانند قدردان خدمات آنها هستم.

وی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: با لطف خداوند اگر باز هم موفق به کسب مدال در مسابقات ورزشی شوم، قهرمانی‌ام را تقدیم به شهید دیگری خواهم کرد. این کار را وظیفه خودم می‌دانم و با انجام آن احساس آرامش می‌کنم. باید آحاد مردم و مسئولان در برابر خون شهیدان و آرمان آنها احساس مسئولیت کنند.

خبرنگار: رضا افراسیابی

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 161 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family