قهرمان پارادوومیدانی جهان: خواندن قرآن در پاریس، واکنش به هتک حرمت اخیر بود/ هنوز شغل ندارم

شنبه, 31 تیر 1402 15:27 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

دارنده مدال طلا در رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی گفت: قبل از شروع مسابقات اخبار مربوط به هتک حرمت به قرآن کریم را خواندم و دیدم و این هدف را برای خودم انتخاب کردم که اگر قهرمان شوم، خواندن قرآن را انجام بدهم.

به گزارش خط هشت، دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در حالی هفته گذشته به میزبانی شهر پاریس خاتمه یافت که کاروان 17 نفره کشورمان موفق به کسب 12 مدال و 16 سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس شد.

یکی از طلایی‌های کاروان ایران سعید افروز بود که در رقابت پرتاب نیزه کلاس F34 ضمن شکستن رکورد دنیا، بر سکوی قهرمانی ایستاد و یکی از سهمیه‌های پارالمپیک را به خود اختصاص داد. سعید افروز که کسب مدال طلای پارالمپیک 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره سطح مسابقات پاریس 2023 اظهار داشت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و جو خیلی سنگینی داشت. همه حریفانم که در پارالمپیک توکیو نیز بودند، در پاریس هم حضور داشتند، البته با قدرت بیشتر. در واقع رکوردهای آنها خیلی بهتر از گذشته بود و همین مسئله باعث شده تا هیجان و حساسیت به اوج برسد. خدا را شکر با تمرینات مداوم و همچنین حمایت‌های فدراسیون و مربیان، توانستم رکورد جهان را ارتقا بدهم و به مدال طلا برسم. همچنین خوشبختانه به سهمیه پارالمپیک 2024 نیز رسیدم و ان‌شاءالله در آن رویداد با ثبت رکورد جهانی بتوانم مدال طلایم را تکرار کنم.

وی درخصوص عملکرد حریفان آسیایی خود که باید تا چند ماه دیگر با آنها در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رقابت کند، گفت: رقبایم در سطح جهان و پارالمپیک از کشور کلمبیا هستند که بالطبع در مسابقات قاره آسیا حضور ندارند. در سطح قاره نیز یک حریف چینی دارم که رکوردش 5 متر از رکورد من کمتر است و خیلی در حد مدعی طلا نیست، اما با توجه به ادغام کلاس‌های F33 و F34 در بازی‌های پاراآسیایی، این مسئله کار مرا تا حدی سخت می‌کند.با این وجود تلاش می‌کنم که در این رویداد نیز به مدال طلا برسم.

افروز به اشاره دوباره به موضوع افزایش رکورد حریفانش در فاصله یک ساله تا پارالمپیک 2024 پاریس عنوان کرد: عملکرد حریفانم نسبت به رویدادهای قبلی خیلی بهتر شده بود و همه آنها افزایش رکورد داشتند. ضمن اینکه من هم با توجه به پارگی جزئی رباط دستم، نتوانستم آنگونه که باید و شاید تمرین داشته باشم. با این وجود رکوردم راضی کننده بود. حالا هم در فاصله یک سال تا پارالمپیک تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین شرایط را پیدا کنم و در 2024 پاریس باز هم به بهترین مدال دست یابم.

ملی‌پوش پارادوومیدانی درباره امکانات و تجهیزات در مسیر حضور در رقابت‌های جهانی پاریس خاطرنشان کرد: اگر اشتباه نکرده باشم، 11 مرحله اردو با حمایت کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین داشتیم و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیارمان بود که باید از مسئولان این دو نهاد تقدیر کنم.

افروز در پاسخ به اینکه «با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر حل مشکل اشتغال ورزشکاران و مدال‌آوران، آیا همچنان با مشکل نداشتن شغل دست و پنجه نرم می‌کند؟» گفت: از این لحاظ مسئولان کشوری و استانی خیلی ضعیف عمل کردند. با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به معیشت و زندگی مدال‌آوران، اصلا رسیدگی نشد. در واقع حداقل در مورد خودم می‌توانم بگویم که با اشتغالم موافقت نشد. در بحث مسکن نیز پیگیری‌هایی شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است که جا داشت مسئولان بیش از این کمک کنند که متاسفانه توجه زیادی نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که «یعنی هنوز شغل نداری؟» اظهار داشت:  نه، با توجه به اینکه مدال پارالمپیک هم دارم و با وجود آنکه در استان کرمان نیز معادن زیادی هست، ولی باز هم موافقت نمی‌کنند و نمی‌دانم دلیلش چیست.

قهرمان پارادوومیدانی جهان و پارالمپیک درباره خوشحالی با پرچم ایران، سجده بر پرچم و خوندان قرآن پس از قهرمانی اخیر در پاریس گفت: در این باره باید ابتدا بگویم با توجه به اینکه ما ایرانی هستیم، باید از آرمان‌ها و ارزش‌های کشورمان دفاع کنیم. من قبل از شروع مسابقات اخبار مربوط به هتک حرمت به قرآن کریم را خواندم و دیدم و این هدف را برای خودم انتخاب کردم که اگر قهرمان شوم، این کار یعنی خواندن قرآن را انجام بدهم و احترام به این کتاب مقدس مسلمانان بگذارم. خدا را شکر که این کار را انجام دادم و ارزش و اهمیت این کتاب مقدس را به همه نشان دادم.

افروز درباره قراردادهای میلیاردی در فوتبال و مقایسه آن با قرارداد ورزشکاران و مدال‌آوران سایر رشته‌ها گفت: ورزشکاران در هر رشته‌ای که تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند، باید این هدف را داشته باشند که در نهایت بتوانند پرچم کشور را بالا ببرند. بحث مسائل مالی می‌تواند در افزایش روحیه ورزشکاران تاثیرگذار باشد، اما صرف اینکه بخواهیم به این موضوع توجه کنیم و آن را مهمترین مسئله بدانیم، به نظرم یک تفکر اشتباه است. تقریباً می‌توانم بگویم که همه ورزشکاران و مدال‌آوران از قشر ضعیف‌تر جامعه هستند که به این نقطه فعلی رسیده‌اند. خوب است که پول باشد، اما بدون تکیه به اینها هم می‌توان به موفقیت رسید. قطعاً اولویت هر ورزشکاری این است که به موفقیت برسد و پرچم را بالا ببرد. پس از آن نیز مسئولان باید حمایت کنند که تامین شوند.

 

 

 

منبع: تسنیم

خواندن 156 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family