بانوی جانباز قهرمانی که مدال خود را به شهدا تقدیم کرد

چهارشنبه, 27 دی 1402 12:04 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

فاطمه حشمتی با ۸۸ سال سن یک‌بار دیگر ثابت کرد که قهرمان وطن است؛ او که در رشته دو و میدانی مدال‌های متعددی دارد در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ایثارگر عرصه‌های جهانی، مدال خود را تقدیم شهدا کرد.

به گزارش خط هشت، وقتی صدام به خوزستان حمله کرد، فاطمه حشمتی ۴۴ ساله در علوم پزشکی شهر آبادان مشغول به کار بود، بمباران و حمله صدام و مجروحیت و شهادت‌ها را از نزدیک دیده و صدای جنگ را با فاصله‌ای کم شنیده بود. او ورزش دو و میدانی را از کودکی شروع کرده و تا امروز که در دهه هشتم زندگی است، این ورزش را ادامه داده و رها نکرده است، مدال‌های دور گردنش، سرحالی و سرزندگی‌اش و انرژی خوبی که از صحبت‌هایش ساطع می‌شود، نشان از این دارد که ورزش و دویدن بخشی از سبک زندگی او است و تا امروز آن را رها نکرده، چه آن روزی که در میدان کمک به مردم در دفاع مقدس می‌دوید و یک جا ننشست، چه بعد که در عرصه ورزش، قهرمان دو و میدانی شد.

بیش از ۱۰ مدالی که در رشته دو و میدانی در این سال‌ها کسب کرده را دور گردنش انداخته و قرص و استوار طوری که سنش را از آنچه هست، خیلی کمتر نشان می‌دهد، می‌ایستد و از روزهای دفاع مقدس می‌گوید؛ « ۲ سال و شش ماه در جبهه آبادان حضور داشتم و در بیمارستان با اینکه استخدام علوم پزشکی بودم اما هر کاری از دستم برمی‌آمد، انجام می‌دادم. از همه شهرها مجروحین را به آبادان می‌آوردند و ما هم کمک می‌کردیم.»

مجروحیت در آبادان فاطمه را از پا نینداخت، با اینکه به او درصدی از جانبازی وطن داد و او را قهرمان جنگ کرد، اما مانع از حضورش در میدان ورزش نشد. او درباره مجروحیتش اینطور روایت می‌کند: «یک روز در حال رفتن به داروخانه برای خرید بودم که یک لحظه دور و برم سیاه شد و دیگر چیزی متوجه نشدم، با موج‌گرفتگی شدید بیدار شدم و بعد هم عملی رویم انجام گرفت که در نهایت ۱۵ درصد جانبازی دادند. چون از کودکی ورزش می‌کردم، بعد از جانبازی هم آن را رها نکردم و امروز مدال‌هایی از مسابقات کشورهای مختلف دارم.»

با ۸۸ سال سن و این میزان از قبراق بودن الگو و انگیزه‌ای نه‌فقط برای هم‌سن‌وسال‌هایش بلکه جوان‌ترهاست؛ «هرکس من را می‌بیند انگیزه می‌گیرد که چطور من با این سن ورزش می‌کنم.»

فاطمه درباره مدال‌هایی که کسب کرده نیز می‌گوید: «سه مدال طلا کسب کردم. سال ۹۶ در مسابقات چین مدال گرفتم و مدال‌های چین، دوبی، مالزی، مشهد و نیشابورم در رشته دو و میدانی و پیاده‌روی ارزشمند است. هرکس من را می‌بیند، انگیزه می‌گیرد که چطور من با این سن ورزش می‌کنم.»

فاطمه حشمتی که علاوه بر انجام ورزش به صورت حرفه‌ای، هفت فرزند را هم در دامان خود پرورده است، خواسته‌ای از مسوولان دارد؛ «از مسوولان درخواست دارم که از جانبازان زن حمایت کنند. بارها مسوولان کشورهای دیگر به من پیشنهاد دادند که در کشورشان بمانم؛ اما من قبول نکردم و از اینکه در کشورم هستم، خدا را شکر می‌کنم‌.»

این قهرمان دو و میدانی هنوز هم حماسه‌آفرین است؛ چرا که با این سن و سال راست‌قامت ایستاده است و این حال و هوای او طعنه به جوان‌ترهایی می‌‎زند که از ورزش فاصله دارند. جانبازی‌اش در دفاع مقدس نشان از حماسه بزرگ ایثار و فداکاری برای یک ملت دارد و حضورش در جمع مدال‌آوران ایثارگران و تجلیل از آنان یک‌بار دیگر نشان داد که پهلوانی و قهرمانی اگر با سرشت آدمی آمیخته باشد از او گوهر نابی می‌سازد که همانندش را جایی پیدا نتوان کرد. فاطمه یکی از مدال‌های خود را با اشک چشم تقدیم شهیدان ایران کرد.

 

 

 

منبع: 

خواندن 277 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family